خبرنگاران مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو گفت

به گزارش کالارنا، باکو - خبرنگاران - حکمت حاجی اف مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به منطقه آبشرون در حومه باکو و نیز شهرستان خیزی در 104 کیلومتری شمال پایتخت این کشور ، گفت .

خبرنگاران مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو گفت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

حاجی اف در صفحه تویتری خود نوشت : نیروهای ارمنی ساعت 23 و 10 دقیقه روز یکشنبه دو موشک برد متوسط (300 کیلومتر) را به مناطق آبشرون و خیزی شلیک کردند .

همچنین دادستان کل جمهوری آذربایجان گزارش داد که بر اثر حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر مینگچویر واقع در 308 کیلومتری غرب باکو 5 نفر از ساکنان این شهر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند .

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارمنی سه موشک به شهر مینگچویر که در فاصله 100 کیلومتری از درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و آذربایجان واقع شده است ، شلیک کردند و بر اثر ان بعضی واحد های مسکونی خسارت دیدند .

منابع رسمی جمهوری آذربایجان همچنین روز گذشته (یکشنبه) درباره شلیک موشک از سوی نیروهای ارمنی به گنجه دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان و مجروح شدند تنی چند از ساکنان این شهر بر اثر آن ، خبر دادند .

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد .

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1441

به "خبرنگاران مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور رییس جمهوری آذربایجان از حمله موشکی نیروهای ارمنستان به حومه باکو گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید