خبرنگاران منازل آسیب دیده زمین لرزه بندرکنگ بندرلنگه بازسازی می شوند

به گزارش کالارنا، بندرعباس - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: وام بانکی 150 تا 500 میلیون ریالی قرض الحسنه به واحدهای مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندرکنگ بندرلنگه پرداخت می گردد تا تعمییر و بازسازی شوند.

خبرنگاران منازل آسیب دیده زمین لرزه بندرکنگ بندرلنگه بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهرداد حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این وام بانکی برای واحدهای مسکونی نیازمند تعمیر 150 میلیون ریال به اضافه 50 میلیون ریال یاری بلاعوض و برای واحدهای مسکونی نیازمند بازسازی 500 میلیون ریال به اضافه 250 میلیون ریال یاری بلاعوض است.

وی اشاره نمود: 902 واحد مسکونی در زمین لرزه پنج و نیم ریشتری 27 دی ماه بندرکنگ دچار آسیب شدند که 609 واحد مسکونی نیازمند تعمیر و 293 واحد نیازمند بازسازی هستند که برای 477 واحد نیازمند تعمیر و 151 واحد نیازمند بازسازی توسط بنیاد مسکن پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: 126 واحد از مجموع 477 واحد مسکونی تشکیل پرونده شده نیازمند تعمیر و 6 واحد نیازمند بازسازی از مجموع 151 واحد مسکونی نیازمند تعمیر برای دریافت وام به بانک معرفی شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه نمود: 150 نفر نیز برای دریافت یاری بلاعوض به بانک های عامل معرفی شده اند.

زلزله ای به عظیمی 5.5 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 1 و 1 دقیقه و 3 ثانیه بامداد شنبه 27 دی 1399 کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق 19 کیلومتری زمین به وقوع پیوست، کانون این زلزله در موقعیت 26.67 عرض شمالی و 55.21 طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است و بندرلنگه در فاصله 220 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در همان زمان اظهار داشت: زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بامداد روز شنبه هفته جاری در بندر کنگ افزون بر 350 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

حسن زاده گفت: 330 میلیارد ریال این خسارت ها به منازل مسکونی وارد شد که مالکان آن ها به وسیله وام های قرض الحسنه منازل احداثی، تعمیری، هزینه های یاری معیشتی و وام های بلاعوض حمایت می شوند.

وی ادامه داد: این زمین لرزه 20 میلیارد ریال هم خسارت به زیرساخت ها شامل آب، برق و سازه های منابع طیبعی وارد کرد.

استان هرمزگان یکی از کانون های اصلی زلزله در کشور است که هرسال شاهد زلزله های عظیم وکوچک بوده اما بواسطه اینکه بیشتر این زلزله ها در اعماق زمین و کانون آن ها دریا بوده خسارت بیشتر ترک خوردگی و ریزش آوار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1828

به "خبرنگاران منازل آسیب دیده زمین لرزه بندرکنگ بندرلنگه بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منازل آسیب دیده زمین لرزه بندرکنگ بندرلنگه بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید