خبرنگاران نماینده مجلس: ارز افراد مستطیع نباید از بیت المال تأمین گردد

به گزارش کالارنا، تهران - خبرنگاران - عضو کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه یارانه دولتی ارز حجاج از بیت المال تأمین می گردد، گفت: برای افراد مستطیع، تأمین ارز ارزان قیمت نیازی نیست.

خبرنگاران نماینده مجلس: ارز افراد مستطیع نباید از بیت المال تأمین گردد

محمود بهمنی گفت: همچنانکه کسی که می خواهد به اروپا و یا کشورهای آسیایی برود باید بهای ارز خود را بپردازد، کسی که می خواهد به حج برود نیز به دلیل آنکه متمتع و مستطیع است، باید ارز خود را به قیمت دیگران تهیه کند و لزومی ندارد به او ارز 7 هزار تومانی در نظر گرفته گردد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از شرایط اساسی حج، استطاعت داشتن است، یعنی فرد توان مالی داشته باشد و چنین کسی می تواند ارز مورد احتیاج خود را به قیمت بازار خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت بهمنی ادامه داد: در این شرایط مالی کشور که توجه به مصرف بهینه ارز حائز اهمیت است، 16 میلیون دلار ارز باید برای پرداخت به حجاج در نظر گرفته گردد ولی حتی اگر بخواهند 200 دلار به ازای هر نفر بپردازند، باید به نرخ واقعی باشد.

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارز مربوط به آحاد مردم است، بیان نمود: یارانه دولتی به ارز حجاج از بیت المال تأمین می گردد و در واقع با این کار، حقوق افرادی را که مستضعف هستند، برداشته و به مستطیع ها می دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 553

به "خبرنگاران نماینده مجلس: ارز افراد مستطیع نباید از بیت المال تأمین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: ارز افراد مستطیع نباید از بیت المال تأمین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید