خبرنگاران ورود ادبیات جدید به آمارهای کرونایی در کرمانشاه

به گزارش کالارنا، کرمانشاه - خبرنگاران- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کرمانشاه به همراه دانشگاه زنجان جزو 2 دانشگاهی در ایران هستند که از هشتم فروردین امسال به صورت داوطلبانه و اختیاری و عنوان پیلوت کشوری آزمایش سرپایی افراد مشکوک به ویروس کرونا را انجام می دهند.

خبرنگاران ورود ادبیات جدید به آمارهای کرونایی در کرمانشاه

باتوجه به این موضوع از امروز بیستم فروردین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه نوع آمار مبتلایان به کرونا در اختیار افکار عمومی قرار می دهد؛ آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا که پی سی آر این افراد پس از انجام آزمایش مثبت شده، آمار افراد محتمل یعنی افرادی که ابتلای آنها به کرونا پس از انجام سی تی اسکن مثبت شده اما سی پی آر آنها منفی است و احتمال اینکه این افراد به ویروس مبتلا شده باشند وجود دارد و افراد مشکوکی که نه در آزمایش و نه در سی تی اسکن مثبت نیستند و تنها مشکوک به کرونا هستند.

همه افراد قطعی، محتمل و مشکوک تحت مراقبت و رصد هستند

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که روز چهارشنبه در جمع رییس و معاونان این دانشگاه سخن می گفت در این ارتباط توضیح داد که در استان کرمانشاه ما افرادی که ابتلای آنها به ویروس کرونا از طریق سی تی اسکن مثبت شده و همچنین افرادی که پی سی آر آنها از طریق آزمایش مثبت اعلام شده را تحت مراقبت قرار می دهیم و افراد مشکوک را هم رصد می کنیم.

دکتر ابراهیم شکیبا اضافه کرد: اگر فردی هم مشکوک و یا مبتلا به کرونا باشد تیم واکنش سریع دانشگاه با هماهنگی و اجازه خانواده به درب منزل مراجعه می کند و علاوه بر ضدعفونی کردن محیط منزل و محیط اطراف، بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

وی اظهار داست: هر روز ما این افراد را رصد می کنیم و شرایط آنها را از نظر علایم ویروس مورد ارزیابی قرار می دهیم و مراقب هستیم که افراد و جامعه را مبتلا نکنند.

انجام آزمایش در مراکز مراقبت 16ساعته

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ما برای بیماران بستری مبتلا به کرونا آزمایش پی سی آر را انجام دادیم و از هشتم فروردین بیماریابی ما خیلی فعالتر شده و مراجعان سرپایی که به مراکز مراقبت 16 ساعته مراجعه می کنند را هم مورد آزمایش قرار می دهیم.

او گفت: ما دیگر منتظر نمی مانیم که بیمار در بیمارستان بستری شود و اگر مثبت شود کارهای مراقبتی را انجام دهیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1217

به "خبرنگاران ورود ادبیات جدید به آمارهای کرونایی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود ادبیات جدید به آمارهای کرونایی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید