خبرنگاران وقوع روان آب در خراسان جنوبی پیش بینی می گردد

به گزارش کالارنا، بیرجند - خبرنگاران - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از امشب (شنبه) وارد استان می گردد و رگبار شدید و رعد و برق و در پی آن وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه قابل پیش بینی است.

خبرنگاران وقوع روان آب در خراسان جنوبی پیش بینی می گردد

فاطمه زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: براساس الگوی نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای از اواخر وقت امشب به تدریج با ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می گردد.

وی بیان نمود: اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای یکشنبه تا سه شنبه است و توصیه می گردد در این مدت از تردد و اقامت در بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و در این مدت بارش برف در ارتفاعات شمال شرق استان هم دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای مرکز استان به 6 و 22 درجه سلسیوس رسید گفت: در این مدت سربیشه با دمای یک و دهسلم نهبندان با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان بودند.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با توجه به وقوع بارش های بهاره و رگباری در روزهای اول فروردین، 93 تیم امدادی و عملیاتی در استان آماده باش کامل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1169

به "خبرنگاران وقوع روان آب در خراسان جنوبی پیش بینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وقوع روان آب در خراسان جنوبی پیش بینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید