خبرنگاران کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد

به گزارش کالارنا، قصرشیرین- خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ویروس کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد و در کمین همه افراد است و تنها راه مقابله با آن رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

خبرنگاران کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد

دکتر رضا منصوری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مطمئن ترین و امن ترین مکان برای در امان ماندن از شر این ویروس مهلک و کشنده در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای بی مورد و ترددهای غیرضرور است.

وی اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز در شهرستان قصرشیرین از یک هزار و 100 مورد نمونه گیری اجرا شده 343 تن به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 15 تن فوت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هم اکنون 13 تن در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین بستری و تحت درمان هستند که حال 2 تن از آن ها وخیم است.

منصوری ادامه داد: کار نظارت بر اماکن عمومی و اصناف و بازار نیز به طور مستمر انجام می شود و تمامی مشاغل نیز طبق اعلام ستاد کرونا به جز نانوایی ها و سوپر مارکت ها و قصابی و عرضه خشکبار تا ساعت 18 عصر فعالیت کنند.

وی گفت: همچنین مشاغل پرتراکم نیز باید به شرط تهویه مناسب و با 50 درصد جمعیت فعالیت کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اضافه کرد: تعطیلی برنامه های غیرضروری، رفت وآمدها، دورهمی ها و برگزاری آیین های تجمعی و مهمانی ها بهترین کار برای مقابله با کرونا در زمان کنونی است و با توجه به هشت ماه کار طاقت فرسا و خستگی ناپذیر کادر درمان مردم باید حتما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یار و یاور کادر درمان باشند.

وی همچنین از افرادی که هرگونه علایم سرما خوردگی و یا بیماری های ویروسی را دارند خواست تا بهبودی کامل در منزل بمانند و از تردد در خیابان ها و سطح شهر خودداری کنند.

منصوری به افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت می شود و یا فردی از اعضای خانواده شان به این بیماری مبتلا می شوند خواست تا زمان بهبودی کامل در منزل مانده و حتما 14 روز خود را قرنطینه کنند چون فرد ناقل می تواند خطری برای تهدید سلامتی دیگر افراد باشد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی واقع شده است که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

محدودیت های کرونایی و تعطیلی 6 شهرستان کرمانشاه لغو شد

استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه نیز در جلسه ستاد کرونا استان گفت: بنا به درخواست فرمانداران از روز شنبه هفته آینده (24 آبان) محدودیت های کرونایی و تعطیلی 6 شهرستان استان به دلیل مسایل معیشتی لغو می شود و چنانچه مسئله ای در این راستا ایجاد شود فرمانداران باید پاسخگو باشند.

هوشنگ بازوند اضافه کرد: ساعات کاری ادارات هم از روز شنبه از ساعت 7.30 دقیقه صبح تا ساعت 14.30 دقیقه خواهد بود و همچنین تعلیق و تعدیل فرایند کاری کارمندان به صورت 50 درصد از روز شنبه در اختیار مدیران ذیربط خواهد بود.

در شبانه روز گذشته 19 نفر در استان کرمانشاه، قربانی کرونا شدند و جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1585

به "خبرنگاران کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا بی رحمانه قربانی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید