خبرنگاران کرونا، موج دوم سفرهای نوروزی را متوقف کرد

به گزارش کالارنا، تهران- خبرنگاران- رییس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: جاده های کشور هم اکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته که شاهد سیل بودیم، خلوت است و سال جاری کرونا، نه تنها موج اول سفرهای نوروزی، بلکه موج دوم این سفرها را متوقف کرد.

خبرنگاران کرونا، موج دوم سفرهای نوروزی را متوقف کرد

سردار سیدتیمور حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی خبرنگاران اضافه نمود: اکنون شرایط جاده ها خوب و بسیار آرام است و هموطنان در طرح فاصله گذاری اجتماعی با پلیس همکاری کردند.

وی اضافه نمود: طرح فاصله گذاری اجتماعی از 8 فروردین ماه شروع شده بود. در این طرح پلیس به هموطنان تاکید نموده بود تا زمان بازگشت از سفرهای نوروزی را زودتر انجام دهند براین اساس با رصد جاده و محورهای اصلی مشاهده شده است که هموطنان این توصیه ها جدی گرفته شده و هموطنان به آن عمل نموده اند.

رئیس پلیس راه راهور گفت: سال گذشته سفرهای نوروزی با وقوع سیل همراه شده بود که هموطنان توصیه پلیس برای کاهش تردد در راستا و استان های سیل زده را جدی گرفته و شاهد کاهش ترددها بودیم اما سال جاری با توجه به توصیه های اعلام شده به شهفرایندان برای یاری به کاهش انتقال ویروس کرونا میزان ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت به گونه ای که میتوان، گفت میزان ترددها حدود 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگاران، سردار حسین اشتری نیز روز گذشته- 13 فروردین- ضمن بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در سطح شهرها و جاده ها شاهد کاهش ترددها بودیم و میزان تلفات و تصادفات جاده ای از 25 اسفند تا سرانجام روز گذشته حدود 65 درصد نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش یافته که این فرایند نشان دهنده رعایت مردم و اهتمام آنها به انجام توصیه ها، پروتکل ها و دستورالعمل های ارائه شده از سوی پلیس و نیز ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: مردم فهیم و بافرهنگ کشور با درک شرایط موجود برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان نقش بسزایی در شکستن زنجیره انتقال کرونا ایفا نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، بیماری کووید-19 که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. 47 هزار و 593 نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 3036 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 15 هزار و 473 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1198

به "خبرنگاران کرونا، موج دوم سفرهای نوروزی را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، موج دوم سفرهای نوروزی را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید