خبرنگاران 1.6 درصد دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان اصفهان می شوند

به گزارش کالارنا، اصفهان- خبرنگاران- رییس اداره پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دست کم 1.6 درصد از دانش آموزان این استان در مقاطع تحصیلی هفتم و بالاتر جذب مدارس استعدادهای درخشان می شوند.

خبرنگاران 1.6 درصد دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان اصفهان می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

کلیم الله بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بطور معمول کمتر از 2 درصد از دانش آموزان دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایر همکلاسی های خود هستند و بر همین اساس میزان جذب آنها برای مدارس استعدادهای درخشان در استان اصفهان در زمان حاضر حدود 1.6 درصد است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استعدادهای درخشان اظهار پداشت: این آزمون پس از 2 بار به تعویق افتادن بدلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، امروز برای مقطع هفتم (دوره متوسطه اول) با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید و فردا آزمون مقطع دهم (دوره متوسطه دوم) نیز برگزار خواهد شد.

آزمون استعدادهای درخشان ابتدا مقرر بود چهارم اردیبهشت سال جاری برگزار گردد اما به بیست و هفتم تیر موکول شد و خاتمه برگزاری این آزمون در روزهای نهم و دهم مرداد، قطعی شد.

بابایی با بیان اینکه 11 هزار و 849 دانش آموز شامل پنج هزار و 357 پسر و 6 هزار و 492 دختر برای آزمون استعدادهای درخشان در مقطع هفتم در استان اصفهان ثبت نام کردند، اضافه نمود: از بین این داوطلبان چهار هزار و 605 نفر کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و حدود 38 درصد داوطلبان امروز غایب بودند.

وی با اشاره به اینکه آزمون استعدادهای درخشان مقطع هفتم امروز در 110 حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار گردید، اظهار داشت: از بین آنها 441 دختر و 421 پسر در 12 واحد آموزشی استعدادهای درخشان پذیرش خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه آزمون استعدادهای درخشان مقطع دهم نیز فردا صبح در استان اصفهان برگزار می گردد، گفت: 6 هزار و 712 دانش آموز شامل سه هزار و 608 دختر و سه هزار و 104 پسر برای این آزمون ثبت نام کردند اما 2 هزار و 700 نفر آنها (40 درصد) کارت ورود به آزمون را دریافت نکرده اند.

رییس اداره پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اضافه نمود: از بین داوطلبان آزمون استعدادهای درخشان مقطع دهم در این استان 298 دختر و 248 پسر پذیرش خواهند شد.

وی از جمله دلایل غایب بودن تعدادی از داوطلبان را نگرانی بعضی از خانواده ها نسبت به سلامتی فرزندان خود، انصراف بعضی از دانش آموزان برای شرکت در آزمون یا اطلاع نداشتن بعضی از خانواده ها از زمان آزمون مطرح نمود.

بعضی از خانواده های دانش آموزان مقطع هفتم نیز در گفت و گو با خبرنگاران دلیل شرکت نکردن فرزندان خود در آزمون استعدادهای درخشان را آمادگی نداشتن برای شرکت در این آزمون عنوان و تاکید کردند که بدلیل شرایط پیش آمده از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، بعضی از دانش آموزان نتوانستند آنطور که باید و شاید خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند و بعضی کلاس های آموزشی که قرار بود برای آمادگی آنها برگزار گردد، برپا نشد.

تعداد دیگری از خانواده ها نیز اظهار داشتند که با توجه به 2 بار به تعویق افتادن این آزمون، اطلاع رسانی کافی درباره زمان نهایی این آزمون صورت نگرفت و آنها از برگزاری این آزمون در روز نهم مرداد اطلاعی نداشتند.

استان اصفهان دارای دست کم 850 هزار دانش آموز و بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1410

به "خبرنگاران 1.6 درصد دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان اصفهان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1.6 درصد دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان اصفهان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید