خبرنگاران 60 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان طی هفته دولت افتتاح می گردد

به گزارش کالارنا، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی هفته دولت سال جاری 60 پروژه عمرانی این نهاد شامل طرح هادی و بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 68 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 60 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان طی هفته دولت افتتاح می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

رضا خواجه ای روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اضافه نمود: در این ایام 16 پروژه اجرای طرح هادی در شهرستان های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده ،طارم و سلطانیه افتتاح می گردد. وی توضیح داد: طرح هادی روستایی از جمله طرح های عمرانی است که جز مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه های روستایی نیز به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآورشد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنابر مقتضیات گوناگون مالی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته­ اند، با اجرای طرح هادی روستایی و ساخت و سازهای جدید، خانه­ های بادوام، تعریض معابر­، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری­ های آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی مورد احتیاج، متحول و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

خواجه ای تاکید نمود: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

وی مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، مالی و اجتماعی روستاها دانست و اضافه نمود: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود شرایط اجتماعی، فرهنگی و مالی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در ادامه از افتتاح واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در سطح شهرستان های این استان در هفته دولت اطلاع داد و گفت: 44 پروژه مسکن روستایی نیز از اعتبارت حوادث بازسازی و طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در این ایام در شهرستان های ابهر، ماهنشان، طارم، سلطانیه ،خرمدره و خدابنده افتتاح خواهد شد.

خواجه ای با بیان اینکه، صندلی روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، مالی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، اعلام نمود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی داشته و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

وی همچنین احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، کوشش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با احتیاج روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، کوشش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستاییان را امری مهم و ضروری دانست.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1352

به "خبرنگاران 60 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان طی هفته دولت افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان طی هفته دولت افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید