در سفر وزیر نفت به جزیره قشم چه گذشت؟

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/هرمزگان وزیر نفت امروز پنج شنبه 23 دی ماه با حضور در جزیره قشم از پروژه های نفتی بزرگ جزیره و پل خلیج فارس بازدید کرد و پس از به زمین زدن کلنگ فاز دوم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم در جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد.

در سفر وزیر نفت به جزیره قشم چه گذشت؟

فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین با ظرفیت 35 هزار بشکه فردا به دست رییس جمهور کشورمان افتتاح خواهد شد و جواد اوجی امروز کلنگ پروژه افزایش ظرفیت و بهینه سازی پالایشگاه به 100 هزار بشکه در روز را به زمین زد.خوراک این پالایشگاه 60 هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم فراوری بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو 5 دارد و فاز دوم آن با اعتبار 460 میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره برداری می رسد. 400 نفر به صورت مستمر در آن مشغول به کار خواهند شد. محصولات این پالایشگاه در صورت احتیاج به داخل کشور ارسال می گردد و در غیر اینصورت صادراتی خواهد بود.

وزیر نفت بعلاوه از محل احداث پل خلیج فارس بازدید کرد و اطلاعات لازم برای انعکاس به رییس جمهور در خصوص این پل را دریافت کرد. برای تکمیل پل خلیج فارس به 300 میلیون یورو اعتبار احتیاج است که در صورت تخصیص اعتبار با پیمانکار ایرانی ظرف 3 سال به بهره برداری خواهد رسید.

اوجی عصر امروز با حضور در شورای اداری شهرستان قشم ابتدا از نقطه نظرات ائمه آدینه و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مطلع شد و سپس به ایراد سخن پرداخت.

وزیر نفت گفت: در کل استان بالغ بر 1060 میلیارد تومان پروژه درمانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و ... تعریف شده و در اختیار استاندار و دوایر دولتی قرار خواهد گرفت و مبلغ 20 میلیارد تومان بجز مبلغ 1060 میلیارد تومان سهم هرمزگان طبق صلاحدید فرمانداری به صورت اختصاصی و به منظور برطرف مسائل شهرستان قشم اختصاص یافت.

اوجی اعتبار تخصیص یافته برای انتقال گاز را 10 هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه نمود: از همین تریبون قول می دهم از خط 7 لوله گاز سراسری، گاز بندرعباس به قشم عملیاتی گردد تا علاوه بر تامین احتیاج مورد احتیاج شهرستان، صنایع نیز توانند از مزیت های ان نعمت استفاده نمایند.

وی توسعه میدان های گازی را در دستور کاردولت برشمرد و اضافه نمود: هزمرگان قطب پالایشگاهی نفت است و از یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت فراوریی در روز، 850 هزار بشکه در این استان فراوری است که امیدواریم تا چهار سال آینده این رقم حدود دو برابر افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2286

به "در سفر وزیر نفت به جزیره قشم چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر وزیر نفت به جزیره قشم چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید