دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مسائل مالی در شهرداری های لرستان

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، سید موسی خادمی شامگاه پنج شنبه در همایش شهرداری های لرستان که با حضور معاون عمرانی وزارت کشور در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، گفت: شهرداری ها به جای اینکه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و یا بحث های اقتصاد کلان فکر و کار نمایند به دلیل دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مسائل مالی، به مسائل عمرانی عادی شهرها و تنظیف شهری که از کارهای سنتی آنها است؛ می پردازند.

دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مسائل مالی در شهرداری های لرستان

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین معیار شهرداری ها در حال حاضر پرداخت حقوق کارکنان و حفظ وضعیت کنونی است، اضافه نمود: این بدترین شرایطی است که وجود داشته و احتیاج به راهکار های انقلابی دارد.

استاندار لرستان، پرداخت بدهی های دستگاه های دولتی به شهرداری ها را یکی از راهکار های برطرف مسائل آنها دانست و گفت: اگر بتوان در بودجه سال آینده فرآیندی تعریف کرد که بدهی برخی از دستگاه های دولتی به شهرداری ها به وسیله اوراق و... در قانون بودجه تعریف گردد مقداری از مسائل شهرداری ها در کوتاه مدت حل می گردد.

خادمی، گفت: اگر بتوانیم منابع را از فرآیندهای اداری شورای برنامه ریزی و دستگاه ها آزاد کنیم نتیجه بهتری کسب خواهد شد.

وی، توضیح داد: طبق گزارش برخی فرمانداری ها، با پولی که به وسیله ارزش اضافه نموده به روستاهای بدون دهیار و عشایر پرداخت شده کارهای بسیار با ارزشی صورت پذیرفته و نتیجه بهتری داشته است.

استاندار لرستان، ادامه داد: اگر ارزش اضافه نموده در قالب تفاهم نامه با شهرداری ها منعقد گردد که در مقابل آن چند پروژه اجرا گردد، می توان در حوزه عمرانی درصدی از این پول را صرف کارهای عمرانی کرد.

خادمی، بیان نمود: از آنجا که در کشور ارزش اضافه نموده بر اساس جمعیت توزیع می گردد و استان های کوچک به دلیل اینکه خیلی از خریدهای دولتی خود را از مرکز و یا استان های بزرگتر انجام می دهند بهتر است علاوه بر سهم جمعیتی، در مناطق کمتر توسعه یافته نیز سهمی اختصاص داده گردد.

وی با تاکید بر حرکت به سمت روش های جدید تامین منابع مالی، گفت: روش های سنتی کار که از منابع پولی دولت و یا ظرفیت پیمانکاران استفاده می شد تمام شده است و باید از روش های جدید مشارکت و یا بانک ها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 442

به "دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مسائل مالی در شهرداری های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه پرداخت حقوق کارکنان و مسائل مالی در شهرداری های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید