رونمایی از سامانه فراوری محتوای بین المللی خلاق و دانش بنیان، جاده ابریشم ایران در فضای دیجیتال ایجاد می گردد

به گزارش کالارنا، پلتفرم فراوری محتوای بین المللی با هدف ارائه توانمندی ها و محصولات صادراتی شرکت های دانش بنیان و خلاق ایجاد می گردد.

رونمایی از سامانه فراوری محتوای بین المللی خلاق و دانش بنیان، جاده ابریشم ایران در فضای دیجیتال ایجاد می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مطلب فوق، گفت: این پلتفرم (فراوری محتوای بین المللی) پس از یک سال کوشش شبانه روزی تیمی مرکب از صاحبان دانش و مهارت های لازم، برای تدارک سامانه ای چند منظوره و کارآمد، در آستانه بهره برداری نهاده شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های دفتر توسعه کسب وکارهای بین المللی، مناسب سازی محتوای فارسی برای جامعه بین المللی به منظور معرفی هرچه بهتر دستاوردهای حوزه علم فناوری ایران است. با بهره برداری از این سامانه جامع و هوشمند یاری بسزایی در فراوری محتوای مورد احتیاج در تعاملات بین المللی خواهد شد.

به گفته قلعه نوی، این اقدام کوششی برای ارائه مطلوب و اصولی اطلاعات، توانمندی ها، تخصص ها، تجهیزات و محصولات ایران ساخت شرکت های دانش بنیان و خلاق توانمند صادراتی به بازارهای هدف در سراسر جهان است.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نخستین پلتفرم فراوری محتوای بین المللی، در فاز نخست با هدف تسهیل و هوشمندسازی فرآیند ارتباطات و اطلاع رسانی در جهت رسیدن به بازارهای بین المللی، در کنار شرکت های دانش بنیان و خلاق قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در پاسخ به یکی از جدی ترین احتیاجها و حل چالش مهم بیشتر شرکت های دانش بنیان و خلاق برای ورود درست و اصولی و استمرار حضور فعال آنان در بازارهای رقابتی خارجی با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، طراحی پلتفرم فراوری و نشر بین المللی محتوا، در دستور کار نهاده شد.

به گفته قلعه نوی، این پلتفرم به عنوان یک زیرساخت مشترک، از اوائل سال گذشته به عنوان یکی از برنامه های حمایتی و اجرایی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد توجه نهاده شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های این مرکز، مناسب سازی محتوای فارسی برای جامعه بین المللی است، گفت: این کار با هدف معرفی هرچه بهتر دستاوردهای حوزه علم فناوری ایران به جهان انجام می گردد. با بهره برداری از این سامانه جامع و هوشمند یاری بسزایی در فراوری محتوای مورد احتیاج در تعاملات بین المللی خواهد شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که این اقدام کوششی برای ارائه مطلوب و اصولی اطلاعات، توانمندی ها، تخصص ها، تجهیزات و محصولات ایران ساخت شرکت های دانش بنیان و خلاق توانمند صادراتی به بازارهای هدف در سراسر جهان است.

قلعه نوی ادامه داد: پلتفرم فراوری محتوای بین المللی، در جهت خود، علاوه بر شرکت های دانش بنیان و خلاق، ارائه خدمات رسانه ای به تمامی متقاضیان را شروع می نماید. اشخاص حقوقی، نظیر سازمان ها و موسسات دولتی، عمومی یا متعلق به بخش خصوصی که علاقمند به فراوری محتوا به زبان های خارجی برای مخاطبان جامعه هدف خود هستند نیز از خدمات این سامانه بهره مند خواهند شد. همچنین اشخاص حقیقی (با اولویت جامعه نخبگان) که مایلند در شبکه های اجتماعی به زبان های غیر فارسی، حضور فعال داشته باشند هم در این برنامه مدنظر هستند.

وی همچنین بیان نمود: انواع محتوا در واحدهای تخصصی این کارخانه از جمله متون و پیغام های تعاملی، خبر، معرفی محصول، محتوای شبکه های اجتماعی، ویدئو، عکس نوشت، ایمیل و نامه های رسمی تجاری و ... از جمله مواردی هستند که در فاز نخست بهره برداری از این پلتفرم از زبان فارسی به زبان های انگلیسی و عربی توسط این پلتفرم فراوری می گردد و به جامعه هدف می رسد تا با برداشتن موانع زبانی به حضور هر چه بهتر ایران در بازارهای جهانی یاری شایانی کند.

قلعه نوی اضافه کرد: این پلتفرم که به صورت برخط انواع محتوا را به زبان فارسی به عنوان موارد اولیه دریافت می نماید، با بهره مندی از نیروهای مجرب و متخصص خود در حوزه بین الملل، طی یک فرآیند، بهینه سازی و فراوری محتوای دریافتی را به زبان مقصد انجام می دهد و پس از آن در حوزه انتشار و دریافت بازخورد در عرصه بین المللی به آنها یاری می نماید.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: پلتفرم فراوری محتوا، نخستین گام بلند در جهت جهانی سازی پیغام ایران و ایرانیان، با استفاده بهینه از ظرفیت های چشمگیر فضای دیجیتال است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1891

به "رونمایی از سامانه فراوری محتوای بین المللی خلاق و دانش بنیان، جاده ابریشم ایران در فضای دیجیتال ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سامانه فراوری محتوای بین المللی خلاق و دانش بنیان، جاده ابریشم ایران در فضای دیجیتال ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید