سناتور آمریکایی: بازگشت نخست واشنگتن به برجام تصمیم راهبردی خواهد بود

به گزارش کالارنا، سناتور ایالت کانکتیکت آمریکا در پیامی توییتری نوشت که بازگشت نخست آمریکا به برجام تصمیمی راهبردی است، چون در صورت عدم اقدام متقابل تهران، می توان 5+1 را علیه ایران متحد کرد.

سناتور آمریکایی: بازگشت نخست واشنگتن به برجام تصمیم راهبردی خواهد بود

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور نوروز آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت آمریکا، از دولت بایدن خواست که واشنگتن نخست به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

وی در پیغامی توییتری نوشت: از آنجایی که آمریکا نخست توافق هسته ای ایران را ترک کرد، از نظر اخلاقی ما نخست باید به آن بازگردیم. این (تصمیم) همچنین راهبردی است. چون اگر ایران به صورت متقابل تلافی نکند، بنابراین ما در موضع بهتری برای متحد کردن 5+1 برای پیشبرد تحریم ها به جلو قرار خواهیم داشت.

ساعتی پیش نیز انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در پیغامی توییتری به مصاحبه های فشرده در نشست وین میان ایران و گروه 4+1 اشاره نمود.

وی در این پیغام توییتری اضافه کرد: پیشرفت در کار حاصل شده که به آسانی بدست نیامده است. اکنون به کار ساده تر با جزئیات بیشتر احتیاجمندیم. موضوع کلیدی این است که همه به هدف یکسانی پایبند هستند: بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن. (جزئیات بیشتر)

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اظهاراتی بعد از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز بعد از سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت یک بار دیگر نشست کمیسیون مشترک را برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الان انجام شده هم در حوزه برطرف تحریم ها و هم هسته ای تشکیل دادیم و گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی در داخل نشست صورت گرفت.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد. جهتی که باید طی گردد، الان یک مقدار شناخته شده است. البته این جهت آسان نیست و اختلاف نظر ها این گونه نیست که سرانجام یافته باشد و اختلاف نظر های بعضا جدی وجود دارد که باید در طی مذاکرات بعدی کاهش یابد.

عراقچی اعلام کرد: اصلا علاقه مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم. در حدی که احتیاج است بحث ها روشن شده و گفته گردد، طبیعتا مذاکرات ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1831

به "سناتور آمریکایی: بازگشت نخست واشنگتن به برجام تصمیم راهبردی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: بازگشت نخست واشنگتن به برجام تصمیم راهبردی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید