سپاهان - استقلال؛ صدر را سفت بچسب!

به گزارش کالارنا، رقابت های هفته پانزدهم لیگ برتر از امروز آغاز می گردد و در حساس ترین بازی هفته در اصفهان، تیم اول و دوم جدول رده بندی به مصاف هم می فرایند. استقلال که در 14 هفته اخیر پیروز شده 26 امتیاز به دست بیاورد این روز ها صدرنشین لیگ است و سپاهان با یک امتیاز کمتر در تعقیب شاگردان فکری. پس تا همین جا تعیین است که ملاقات امروز بیش از سه امتیاز برای دو تیم ارزش دارد. سپاهان و استقلال برای سی و نهمین بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می فرایند.

سپاهان - استقلال؛ صدر را سفت بچسب!

طبق آمار، تعداد برد های استقلال در جدال های قبلی بیشتر و 15 به 11 بوده است؛ امری که اگر یک بار دیگر برای تیم آبی پوش تهرانی رقم بخورد، می تواند دست کم صدرنشینی شان را تا چند روز تداوم ببخشد. واقعیت این است که نه استقلال و نه سپاهان، سرنوشت قهرمانی در نیم فصل را در اختیار ندارد. آن ها به شدت از سوی پرسپولیس، تیم سوم جدول رده بندی مورد تهدید قرار گرفته اند. شاگردان گل محمدی در مقایسه با دو رقیب بالای سرشان یک بازی کمتر دارند و اگر در آن بازی برنده شوند و بازی این هفته را هم ببرند آن وقت به صدر جدول می رسند و قهرمانی نیم فصل را از آنِ خود می نمایند.

با این حال، از آنجا که پرسپولیس دو بازی تقریبا سخت با پیکان و گل گهر دارد، این امید نزد بازیکنان دو تیم استقلال و سپاهان زنده است که با فزونی در ملاقات امروز، نهایتا خودشان بالانشین جدول باقی بمانند. بازی امروز دو تیم جدال بهترین خط حمله لیگ با یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ است: سپاهانی ها تا به اینجا با زدن 23 گل در 14 بازی، با اختلاف قدرتمند ترین تیم در فاز تهاجمی بوده اند. این در حالی است که استقلال هم با خوردن 9 گل در طول همین مدت، بعد از پرسپولیس، دومین خط دفاع برتر لیگ را دارد.

شاید همین موضوع یکی دیگر از مواردی باشد که می تواند بازی امروز را زیباتر کند. مشکل سپاهان، اما این است که با وجود گل های زیادی که زده، خوب هم گل خورده است! آن ها با 18 گل خورده در رده سوم مشترک بدترین خطوط دفاعی لیگ هستند که همین مورد می تواند کار را برای مهاجمان تندوتیز استقلال راحت کند. نکته دیگر، اما به آمار تقابل های اخیر این دو تیم برمی گردد که شرایط سپاهان چندان مساعد نبوده است. در واقع زردپوشان اصفهانی از 12 تقابل اخیری که با استقلال داشته اند، فقط یکی را برده اند که آمار ضعیفی محسوب می گردد. با این حال آن ها به خوبی می دانند اگر در ملاقات خانگی امروز بتوانند از سد رقیب بگذرند، آن وقت صدرنشین لیگ برتر می شوند و می توانند با تقویت نقاط ضعفشان در نیم فصل دوم، به صدرنشینی شان ادامه هم بدهند.

استقلال هم، اما نمی خواهد به این سادگی ها صدر جدول را از دست بدهد؛ محمود فکری که در این فصل از سوی خودی ها حسابی مورد انتقاد قرار گرفته، می داند شکست در بازی امروز می تواند تیمش را حتی به رتبه سوم جدول هم نزول دهد. انگیزه آن ها برای حفظ صدر جدول، می تواند دیگر دلیل برای زیباشدن بازی امروز باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1752

به "سپاهان - استقلال؛ صدر را سفت بچسب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان - استقلال؛ صدر را سفت بچسب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید