شناسایی وال های قاتل استرالیا از روی لهجه

به گزارش کالارنا، محققان استرالیایی می گویند وال های قاتلی که در آب های ساحلی غرب این کشور زندگی می نمایند لهجه خاصی دارند که بر اساس همین لهجه قابل شناسایی هستند.

شناسایی وال های قاتل استرالیا از روی لهجه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، محققان استرالیایی می گویند وال های قاتلی که در آب های ساحلی غرب این کشور زندگی می نمایند لهجه خاصی دارند که بر اساس همین لهجه قابل شناسایی هستند. وال های یادشده دارای لهجه خاصی هستند که به عنوان لهجه استرالیایی نامگذاری شده و باهمین لهجه با یکدیگر سخن می گویند.

بک ولارد زیست شناس دانشگاه کورتین که در این زمینه تحقیق نموده می گوید وال هایی که هر سال تابستان در غرب استرالیا گرد هم می آیند شیوه و زبان ارتباطی خاص خودشان را دارند که با وال های قاتل دیگر نقاط دنیا تفاوت کلی دارد.

صدای ضبط شده این وال ها کمکی به تعیین شدن آنچه که آنها به یکدیگر می گویند، ننموده است. اماموج های صوتی وال های غرب استرالیا منحصر به فرد و متفاوت با سایر وال هاست. در جریان این آنالیز بیش از 150 وال قاتل در غرب استرالیا به مدت 10 سال مورد آنالیز قرار گرفته اند.

البته این وال ها به علت آلودگی های زیست محیطی، گرمایش زمین و کاهش منابع غذایی در معرض خطر قرار دارند. وجود آلودگی های نفتی و گازی در محل سکونت وال های یادشده می تواند منابع غذایی آنها را نیز مسموم کند. از همین رو کوشش هایی برای تبدیل محل سکونت این وال ها به پارک دریایی در جریان است که مطالعات علمی در خصوص آنها را نیز تسهیل می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 559

به "شناسایی وال های قاتل استرالیا از روی لهجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی وال های قاتل استرالیا از روی لهجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید