صنعاء: بیانیه فرستاده سازمان ملل ما را غافلگیر کرد

به گزارش کالارنا، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن بی توجهی فرستاده سازمان ملل به استمرار اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی ها و آثار فاجعه بار آن بر شرایط بهداشت این کشور را محکوم کرد.

صنعاء: بیانیه فرستاده سازمان ملل ما را غافلگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن با اشاره به گذشت چهار ماه از اقدام ائتلاف سعودی در ممانعت از رسیدن کشتی های حامل مشتقات نفتی به بندر الحدیده و تأثیرات آن بر تأسیسات حیاتی و خدماتی گفت که بیانیه مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل ما را غافلگیر کرد.

الحاضری گفت: گریفیتس در بیانیه ای درباره اهمیت تأمین سوخت در یمن، بخش بهداشت و تأثیرات اقدام ائتلاف سعودی بر این بخش را نادیده گرفته است.

طبق گزارش وبگاه وکالة الصحافة الیمنیة، الحاضری افزود که در بیانیه گریفیتس اوضاع فاجعه بار بخش بهداشت در نتیجه استمرار تجاوزات ائتلاف سعودی و ممانعت از رسیدن مشتقات نفتی به یمن نادیده گرفته است و این امر نیز تصادفی نبوده بلکه عمدا اتفاق افتاده تا توجه جامعه جهانی به درد و رنج و فاجعه انسانی در یمن معطوف نشود.

او همچنین گفت که استمرار ممانعت از رسیدن مشتقات نفتی به بندر الحدیده بر 80 درصد بیماران دارای بیماری مزمن و شرایط ساکنان روستاهای دارای شرایط اضطراری که از دسترسی به خدمات بهداشتی لازم ناتوان هستند، تأثیر گذاشته است.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن در صنعا هم اخیرا درباره وقوع فاجعه انسانی در یمن به دلیل رو به خاتمه بودن ذخایر سوخت این کشور با ادامه توقیف 15 کشتی حامل سوخت توسط ائتلاف سعودی و ممانعت از رسیدن آن به بندرالحدیده هشدار داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1460

به "صنعاء: بیانیه فرستاده سازمان ملل ما را غافلگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: بیانیه فرستاده سازمان ملل ما را غافلگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید