ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است

به گزارش کالارنا، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود که عادی سازی همکاری دفاعی ایران با دنیا از امروز، پیروزی ای برای آرمان چندجانبه گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه مان به شمار می آید.

ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است

محمدجواد ظریف در توئیتر خود نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین المللی که - در مخالفت با کوشش های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت نموده است. عادی سازی همکاری دفاعی ایران با دنیا از امروز، پیروزی ای برای آرمان چندجانبه گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه مان به شمار می آید.

وی در توئیتی دیگر نوشت: براساس قطعنامه 2231 امروز تحریمهای تحمیلی علیه تسلیحات در کشورم بطور اتوماتیک خاتمه می یابد. عجیب نیست که با تجهیز کورکورانه به سلاح مخالف باشیم. از آن رو که سلاح در ایران برای دفاع است، برخلاف عملکرد دیگر کشورها، نه جنگ به راه انداخته و نه سبب فساد می شود. ما ایمان داریم که امنیت با اراده ملت ما و خودکفایی اش محقق می شود. اهداف ما همواره صلح آمیز و دفاعی است.

بنا به ضمیمه 5 برجام و ضمیمه ب قطعنامه 2231 مبنی بر اتمام تحریم تسلیحاتی ایران در خاتمه سال پنجم، تحریم تسلیحاتی ایران از امروز 18 اکتبر (27 مهرماه) به خاتمه رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1538

به "ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید