عراق ، اختلاف عمار الحکیم و حیدر العبادی مانع تشکیل جبهه اپوزیسیون

به گزارش کالارنا، منابع آگاه در عراق می گویند، اختلاف بعضی سیاسیون سبب شده که جبهه اپوزیسیون و معارض دولت، نتواند شکل بگیرد و اعلام موجودیت کند.

عراق ، اختلاف عمار الحکیم و حیدر العبادی مانع تشکیل جبهه اپوزیسیون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای در عراق از اختلافات سید عمار الحکیم رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق و حیدر العبادی نخست وزیر سابق این کشور خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری المعلومه به نقل از روزنامه العربی الجدید، اختلافات الحکیم (رئیس جریان حکمت) و العبادی (رئیس ائتلاف سیاسی النصر) درباره مدیریت جبهه معارض یا اپوزیسیون که الحکیم وعده تشکیلش را به دولت داده بود، مانع شکل گیری این جبهه تاکنون شده است.

آنطور که این روزنامه نزدیک به قطر گزارش نموده، منابع سیاسی نزدیک به مذاکرات (تشکیل جبهه)، گفته اند که گفت وگوها میان حکمت و النصر، پیش رفته اما تنها اختلاف موجود، مرتبط با مسائل ساده ای در مورد تشکیل و مدیریت جبهه معارض است.

به گفته این منابع، تماس های فشرده ای با جریان های عربی سنی که در دولت عادل عبدالمهدی حضور ندارند گرفته شده و اشاره های مثبتی نیز دریافت نموده اند.

عمار الحکیم و حیدر العبادی که در مورد مسائل متعددی با دولت عبدالمهدی دچار اختلاف هستند، از مدتی پیش وعده تشکیل جبهه اپوزیسیون داده اند. الحکیم پیشتر و در خطبه های نماز عید قربان در بغداد گفت که حزب او، راستا اپوزیسیون سیاسی قانون مدارِ ملی سازنده را در پیش گرفته و از آن بازنمی شود.

الحکیم ماه پیش، با بیان اینکه به کوشش ها برای تشکیل جبهه اپوزیسیون با همکاری نیروهای سیاسی و مردمی که با ما در مخالفت با دولت هم نظرند ادامه می دهیم و وقتی این کوشش ها به نهایت رسید تشکیل این جبهه را اعلام خواهیم کرد، گفته بود که چنین جبهه ای می تواند دولت در سایه را تشکیل دهد که از ابزارهای مهم نظارتی اپوزیسیون و زیر نظر دریافت عملکرد دولت به روش های حرفه ای است (جزئیات بیشتر).

در پی اختلافات بعضی سیاسیون عراقی مثل عمار الحکیم و حیدر العبادی، در ماه اخیر فشارها بر دولت افزایش یافته و حتی بعضی منابع زمزمه هایی سر داده اند که نمایندگانی در مجلس عراق قصد استیضاح نخست وزیر و پنج وزیر او را دارند (جزئیات بیشتر).

منابع نزدیک به دولت نیز گفته اند، هر چند بعضی جریان های سیاسی در عراق در کوشش هستند تا با بهانه های مختلف و در پوشش کوشش برای اصلاح امور، گزینه خود را وارد دولت نمایند، اما عادل عبدالمهدی با تن ندادن به این فشارها هر گونه قصد خود برای تغییر کابینه (تحت فشارهای سیاسی) را رد نموده و در جریان دیداری با خبرنگاران گفته، دولت بخش بزرگی از برنامه حکومتی را طی شش ماه نخست فعالیت خود، اجرا نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 674

به "عراق ، اختلاف عمار الحکیم و حیدر العبادی مانع تشکیل جبهه اپوزیسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق ، اختلاف عمار الحکیم و حیدر العبادی مانع تشکیل جبهه اپوزیسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید