عراق، امنیت کامل در مرزهای مشترک با سوریه، حدس ها درباره معرفی قصی السهیل برای نخست وزیری

به گزارش کالارنا، منابع عراقی از احتمال معرفی قصی السهیل وزیر آموزش عالی دولت عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر آینده خبر می دهند.

عراق، امنیت کامل در مرزهای مشترک با سوریه، حدس ها درباره معرفی قصی السهیل برای نخست وزیری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،شیروان الدوبردانی از نمایندگان اقلیم کردستان در مجلس عراق گفته است برهم صالح رئیس جمهوری و محمد الحلبوسی رئیس مجلس درباره نامزد کردن قصی السهیل برای نخست وزیری بحث و گفتگو کردند.

به گفته وی، فشارهای آمریکا، عادل عبدالمهدی را به سمت استعفا سوق داد .

از سوی دیگر در فضای مجازی خبرهای ضد و نقیضی درباره نامزد احتمالی نخست وزیری منتشر می گردد، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر معرفی شیاع السودانی برای تصدی پست نخست وزیری که واکنش منفی شبکه های موسوم به زرد و فعالان موسوم به سلبریتی عراقی را به دنبال داشت، هنگام انتشار خبر معرفی قصی السهیل برای تصدی نخست وزیری چند نکته قابل توجه است که اولا فعالان سلبریتی همانند گذشته واکنشی به این خبر نشان ندادند و ثانیا شبکه های اجتماعی زرد عراق تنها به نقل خبر بسنده نموده و موضعی نگرفتند که این رویکرد حدس درباره احتمال معرفی قصی السهیل را افزایش داده است.

منابع عراقی گفته اند که حلبوسی با نخست وزیری قصی السهیل موافق است. نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح و فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق موافق نخست وزیری السهیل هستند.

بعضی منابع می گویند ائتلاف البناء در نامه ای رسمی به برهم صالح، قصی السهیل را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی نموده است.

گفته می گردد که حلبوسی یک سفر سری به آمریکا داشته است،ولی این خبر از نظر رسمی تایید نشده است.

این در حالی است که منابع عراقی می گویند جریان صدر با پیشنهاد تصدی نخست وزیری از سوی السهیل مخالف است.

بدر الزیادی از نمایندگان وابسته به سائرون (جریان صدر) گفته است برهم صالح رئیس جمهور روز پنجشنبه نخست وزیری را معرفی می نماید که وابسته به هیچ حزبی نیست و در رسانه ها هم دید نشده است.

رئیس جمهور برهم صالح از بعضی نمایندگان خواسته است برای معرفی یک نامزد مقبول برای ملت عراق به جای اسامی مطرح شده فعلی به جناح ها فشار وارد نمایند.

روز گذشته درگیری هایی در نزدیکی میدان الوثبه در مرکز بغداد رخ داد و نیروهای ضد شورش مجبور شدند برای وادار کردن گروه هایی که خارج از میدان تجمع نموده بودند برای بازگشت به مکان ویژه تظاهرات از گاز اشک آور استفاده نمایند.

امنیت کامل در مرزهای عراق و سوریه

خبر دیگر اینکه سرتیپ ستاد نومان الزوبعی فرمانده عملیات نینوا با تکذیب محاصره غیرنظامیان در جنوب موصل توسط گروه های منتسب به داعش تاکید نمود که مرزهای ما با سوریه در امنیت کامل است.

خبر دیگر اینکه یک هکر عراقی توانسته است به وب سایت های دولتی در عراق از جمله وب سایت نخست وزیری، وزارت ارتباطات و چند وزارتخانه دیگر عراقی رخنه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 963

به "عراق، امنیت کامل در مرزهای مشترک با سوریه، حدس ها درباره معرفی قصی السهیل برای نخست وزیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، امنیت کامل در مرزهای مشترک با سوریه، حدس ها درباره معرفی قصی السهیل برای نخست وزیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید