فناوری هوشمند قابل تحریم نیست

به گزارش کالارنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر می خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید ایران هوشمند را ساخت، زیرا این فناوری مبتنی بر خلاقیت، فکر و مغز است و قابل تحریم نیست.

فناوری هوشمند قابل تحریم نیست

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز(سه شنبه) در جلسه شورای اداری کاشمر ، با اشاره به فعالیت های حوزه دیجیتال در کشور اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال، محور مالی آینده کشور است که توسط جوانان ساخته خواهد شد.

وی اضافه نمود: برای پیشرفت هر چه بیشتر و سرعت بخشیدن به این پیشرفت همه باید در حوزه ارتباطات دست به دست هم بدهیم تا آینده کشور یک محور مالی داشته باشد.

آذری جهرمی به ظرفیت بالای موجود در اقتصاد دیجیتال اشاره و اعلام کرد: تحول دیجیتال باعث می گردد که شبکه توزیع نیز تغییر کند.

وی با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال موجب می گردد شبکه توزیع هم تغییر کند کاری که امروز رخ داده و شاهد آن هستیم و ظرفیت های بسیاری را به خصوص برای جوانان به وجود آورده است توضیح داد: باید از مواهب مالی فناوری دیجیتال بهره مند شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: امروز فقط در یکی از شرکت حمل و نقل اینترنتی هزار و 600 نفر کارمند و بیش از 800 هزار خودرو و راننده برای آن کار می نمایند و این از مواهب ظرفیت هایی بوده که به وجود آمده است.

وی باتأکید براینکه در عرصه مالی وظیفه داریم ابتدا دسترسی را بالا ببریم، گفت: اگر امروز فرش کاشمر دارد به فراموشی سپرده می گردد با تحول دیجیتال می گردد آن را زنده کرد و به بازارهای مطلوب عرصه کرد.

جهرمی گفت: به توسعه دسترسی توجه داریم چون هدف والاتری را داریم پیگیری می کنیم، به همین دلیل اکنون شاهدیم طی 1.5 سال گذشته اتصال مناطق شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از 50 درصد به 100 درصد و مناطق روستایی از 32 درصد به 78 درصد رسیده است و این موجب شد بازار شرکت های اینترنتی دوبرابر گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 577

به "فناوری هوشمند قابل تحریم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری هوشمند قابل تحریم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید