محاکمه رهبر حزب راستگرای فرانسه به اتهام انتشار عکس هایی از داعش

به گزارش کالارنا، مارین لوپن و ژیلبر کولار در دسامبر 2015، تنها چند هفته پس از حملات داعش در پاریس و سن-سنت دنیس، عکس هایی از خشونت های داعش را در توئیتر خود منتشر کردند.

محاکمه رهبر حزب راستگرای فرانسه به اتهام انتشار عکس هایی از داعش

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به جرم تبلیغات تروریستی به واسطه انتشار عکسی از گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی در سال 2015، دادستانی عمومی نانتر درخواست جریمه پنج هزار یورویی علیه مارین لوپن، رهبر حزب اجتماع ملی و ژیلبر کولار، یکی از اعضای این حزب صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارین لوپن، رهبر حزب اجتماع ملی، در دادگاهی که روز چهارشنبه برگزار گردید در دفاع از خود آزادی بیان و اطلاعات را عنوان کرد، در حالی که ژیلبر کولار، نماینده مجلس اروپا از حزب اجتماع ملی، به ویژه ادعا کرد که دشمن داعش است.

این دو سیاستمدار به دلیل انتشار پیغام هایی با مضمون خشونت یا اینکه حیثیت انسانی را به طور جدی تضعیف کند و ممکن است توسط بچه ها دیده گردد، محاکمه می شوند. جرمی که حکم آن می تواند سه سال زندان و 75 هزار یورو باشد.

ژان پاسکال اوالی، دادستان پرونده، در دادخواست خود شرح داد: آنها کاملاً حق پخش این تصاویر را داشتند، مساله این است که اطمینان حاصل گردد قبل از پخش هیچ کودکی این تصاویر را نمی بیند یا درک نمی کند.

در پاسخ به دادستان، لوپن گفت، تصاویر تکان دهنده هستند اما در جهت ترغیب تروریسم نیستند.

او از خودش دفاع کرد و گفت، تنها کسی نبوده که تصاویر داعش را منتشر نموده، او اتهامات علیه خود درباره تبلیغ داعش را رد کرد.

مارین لوپن و ژیلبر کولار در دسامبر 2015، تنها چند هفته پس از حملات داعش در پاریس و سن-سنت دنیس، عکس هایی از خشونت های داعش در توئیتر خود منتشر کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1732

به "محاکمه رهبر حزب راستگرای فرانسه به اتهام انتشار عکس هایی از داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه رهبر حزب راستگرای فرانسه به اتهام انتشار عکس هایی از داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید