مرکل: باید به انگلیس زمان معقول بیشتری برای برگزیت داده گردد

به گزارش کالارنا، صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس آلمان از تعویق مجدد تاریخ برگزیت برای خروج منظم این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرد.

مرکل: باید به انگلیس زمان معقول بیشتری برای برگزیت داده گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس آلمان خواهان یک میزان معقول زمان جدید برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا البته تحت شرایطی شد.

وی از تمدید تاریخ برگزیت حمایت نموده و گفت: ما باید به انگلیس یک میزان معقول و منطقی زمان بدهیم. در مقابل این کشور هم باید به صورت سازنده در تصمیم گیری های اتحادیه اروپا مشارکت کند. وی از احتمال موافقت اعضای اتحادیه اروپا با تعویق تاریخ برگزیت بعد از 30 ژوئن اطلاع داد.

قرار است سران کشورهای اروپایی در یک نشست ویژه که امشب در بروکسل برگزار می گردد در این باره تصمیم گیری نمایند که آیا یک بار دیگر تاریخ برگزیت به تعویق بیفتد و یا انگلیس در همان تاریخ مقرر یعنی روز آدینه یک برگزیت سخت را تجربه کند. در آستانه آغاز این دیدار به ندرت در این باره تردید وجود دارد که تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چند ماه دیگر به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری آلمان در یک دیدار آماده سازی سفرای اتحادیه اروپا که شب گذشته برگزار گردید اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این مسئله موافقت کردند که به انگلیس یک تعویق تاریخ برگزیت تا 31 دسامبر و یا تا ماه مارس 2020 پیشنهاد داده گردد. تنها کشور فرانسه در این باره ابراز تردید کرد. همچنین خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات یک نماینده اتحادیه اروپا گزارش داد که اعضای این اتحادیه درباره تمدید تاریخ برگزیت تا سال آینده فکر می نمایند.

استیو بارکلی، وزیر برگزیت انگلیس هم روز چهارشنبه از آمادگی برای تعویق طولانی تاریخ برگزیت در یک شرایط چارچوبی قابل انعطاف سخن گفت. وی در این باره گفت که مهم ترین مسئله این است که انگلیس این امکان را داشته باشد که اتحادیه اروپا را ترک کند تا زمانی که مجلس با یک توافق خروج موافقت کند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس هم امروز بار دیگر در سخنانی از مواضع خود درباره برگزیت دفاع نموده و خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد.

ترزا می همچنین برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت را رد نموده و گفت که نظر من در این باره تغییری ننموده است.

ترزا می قرار است در نشست ویژه اتحادیه اروپا به یک تعویق تاریخ برگزیت تا 30 ژوئن دست یابد.

توافق برگزیت ترزا می با اتحادیه اروپا تا به حال سه بار در مجلس انگلیس رد شده است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در حالی که تاریخ مقرر برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا نزدیک می گردد کوشش می نماید اتحادیه اروپا را برای تعویق مجدد برگزیت متقاعد کند تا بتواند به راه حلی برای خروج منظم دست یابد. در صورتی که وی نتواند اتحادیه اروپا را متقاعد کند سناریوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار فاجعه باری برای هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا و از جمله آلمان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 498

به "مرکل: باید به انگلیس زمان معقول بیشتری برای برگزیت داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: باید به انگلیس زمان معقول بیشتری برای برگزیت داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید