مقامات مسکو در پی ایجاد پایگاه جدید نظامی در قامشلی سوریه

به گزارش کالارنا، رسانه های روس از گفت وگو میان مقامات مسکو و سوریه برای ایجاد یک پایگاه نظامی جدید توسط روسیه در شهر قامشلی خبر دادند.

مقامات مسکو در پی ایجاد پایگاه جدید نظامی در قامشلی سوریه

روزنامه روسی نیزاویسیمایا گازتا به نقل از چند منبع غربی و کارشناسان نظامی روس نوشت که گفت وگوها میان مسکو و دمشق درباره اجاره فرودگاه قامشلی به مدت 49 سال توسط روسیه است.

این روزنامه هدف از این اقدام را استقرار سیستم های پدافند هوایی روسیه در فرودگاه قامشلی برای رصد تحرکات آمریکا در عراق عنوان نمود.

طبق این گزارش، در محافل کارشناسان و بعضی رسانه ها گفته می گردد که روسیه برای تحقق منافع خود در منطقه ممکن است یک پایگاه نظامی دیگر در شمال سوریه اجاره کند.

منابع مذکور همچنین بعید نمی دانند که روسیه در آنجا مرکز راهنمایی موشک ها برای مقابله با حملات احتمالی آمریکا ایجاد کند.

این رسانه روسی در ادامه به نقل از یک منبع نظامی غربی آورده است: رادار اس ـ 400 در فرودگاه قامشلی مناطق دور دست به سمت شرق را تحت پوشش قرار می دهد و می تواند فعالیت هوایی آمریکا در عراق را زیر نظر بگیرد. حضور نظامی دائم روسیه در قامشلی و تسلط بر فرودگاه آن در آینده به نظام سوریه یاری می نماید که تسلط این منطقه را به دست بگیرد و مسأله میان رهبری کردها و دمشق را حل و فصل کند. علاوه بر این مسکو با تقویت حضور خود در قامشلی به آمریکایی ها و ترکیه اجازه نخواهد داد که وارد این شهر شوند.

به همین دلیل، یک منبع در پدافند موشکی روسیه که نخواست نامش فاش گردد، گفت: آمریکا با ترک مرزهای شمالی سوریه از مناطق راهبردی که اکنون توسط روسیه کنترل می گردد، چشم پوشی می نماید.

این منبع در ادامه استقرار سیستم های هشدار دهنده رادار زمینی برای مقابله با حمله موشکی احتمالی در نزدیکی مرزهای ترکیه در قامشلی را بعید دانست و تأکید کرد: انجام این اقدام بعید است و مسکو نیازی به استقرار سیستم های موشکی جدید در سوریه ندارد، چراکه فناوری های مستقر شده کنونی کافی است.

به همین دلیل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر رد تحرکات آمریکا در منطقه شرق فرات تأکید کرد و گفت: روسیه بر تسلط دوباره دولت سوریه بر تمامی اراضی این کشور از جمله میادین نفتی تحت کنترل آمریکا اصرار دارد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،روحانی در ملاقات با بشار اسد: ایران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود

08:40 ::

1397،12،7

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 888

به "مقامات مسکو در پی ایجاد پایگاه جدید نظامی در قامشلی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات مسکو در پی ایجاد پایگاه جدید نظامی در قامشلی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید