مقام آمریکایی: ترامپ در جریان حمله به K1 عراق قرار گرفته و در حال رصد اوضاع است

به گزارش کالارنا، یک مقام آمریکایی درباره حمله راکتی روز آدینه به پایگاه K1 در کرکوک عراق اطلاع داد رئیس جمهور ترامپ در جریان این حادثه قرار گرفته و به همکاری نزدیک با تیم امنیت ملی خودش برای رصد اوضاع ادامه می دهد.

مقام آمریکایی: ترامپ در جریان حمله به K1 عراق قرار گرفته و در حال رصد اوضاع است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شدت دریافت اتهام زنی های واشنگتن به بعضی گروه های مقاومت عراق درباره حمله روز آدینه به پایگاه K1 در کرکوک و سفر وزیر خارجه این کشور به عراق، یک مقام دولت آمریکا که اشاره ای به نام و هویت او نشده است، از رصد اوضاع در عراق توسط رئیس جمهور و تیم امنیت ملی دولت آمریکا اطلاع داد.

این مقام ناشناس به وال استریت ژورنال اطلاع داد، رئیس جمهور ترامپ در جریان این حادثه قرار گرفته و او به همکاری نزدیک با تیم امنیت ملی خودش برای رصد اوضاع ادامه می دهد.

این مقام آمریکایی درباره اینکه از نظر واشنگتن چه گروهی مسوول حملات راکتی به پایگاه K1 در کرکوک عراق است، اظهارنظری ننموده اما بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، ارتش آمریکا دارد روی ارتباط احتمالی این حمله با کتائب حزب الله که یک گروه شیعه مورد حمایت ایران است، تمرکز می نماید.

طبق گفته مقام های ارتش آمریکا، حمله روز آدینه به پایگاه K1 یازدهمین حمله راکتی طی دو ماه اخیر به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی عراق بوده است

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود درباره حملات راکتی به پایگاه K1 مدعی شد: جراحت چهار نظامی آمریکایی که در این حمله زخمی شدند، جدی نبوده است و یک عراقی هم زخمی شده است.

به دنبال حملات راکتی به پایگاه نظامی آمریکایی ها در کرکوک، یک افسر وزارت دفاع عراق، شنبه شب (دیشب) از سفر کوتاه مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به عراق اطلاع داد.

این منبع نظامی گفت: مایک پامپئو برای مدتی بسیار کوتاه به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار رفته جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند. به گفته این منبع، وزیر خارجه آمریکا با فرماندهان ارتش کشورش گفت وگو نموده اما از محتوای صحبت های او اطلاعی در دست نیست (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1004

به "مقام آمریکایی: ترامپ در جریان حمله به K1 عراق قرار گرفته و در حال رصد اوضاع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: ترامپ در جریان حمله به K1 عراق قرار گرفته و در حال رصد اوضاع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید