نتایج داوری جشنواره نشریات دانشجویی تا خاتمه خرداد اعلام می گردد

به گزارش کالارنا، پنجمین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر 12 روز دوشنبه 24 خردادماه در وزارت بهداشت برگزار گردید.

نتایج داوری جشنواره نشریات دانشجویی تا خاتمه خرداد اعلام می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از مفدا، پنجمین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر 12 روز دوشنبه 24 خردادماه در وزارت بهداشت برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، سیدعابدین حسینی آهنگری مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، زهرا وزیری مسئول امور نشریات اداره کل فرهنگی و حجت حجازی زاده رئیس اداره تشکل ها و نشریات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار گردید موضوع داوری و ارائه کارنامه آثار جشنواره نشریات دانشجویی مورد آنالیز و بازنگری نهاده شد.

در ابتدای این جلسه ارزیابی میزان مشارکت و حضور آثار در بخش های مختلف و داوری در رشته های مختلف مورد ارزیابی نهاده شد.

پس از گذشت حدود 50 روز از آغاز فرایند داوری جشنواره تیتر 12، تعداد 36 هزار اثر داوری و نمرات آن ها به ثبت نهایی رسیده و سایر آثار و نشریات در شرایط ذخیره موقت و درحال داوری قرار گرفته است.

داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی در هفته های گذشته پیگیری و دنبال شد و در مجموع 36 هزار اثر مورد ارزیابی و داوری نهاده شد. با توجه به اینکه هر اثر توسط دو داور و بصورت مجزا مورد آنالیز قرار می گیرد در مجموع برای 23789 اثر راه یافته به داوری تعداد 47578بار داوری صورت خواهد پذیرفت.

داوری مرحله اول تمامی آثار و نشریات در رسته های مختلف به داوران مرحله اول اختصاص یافته و تا انتها خردادماه کلیه 47578 اثر داوری و نتایج آن اعلام خواهد شد. مرحله اول داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی توسط بیش از یکصد نفر از اساتید و روزنامه نگاران باسابقه کشوری در حال اجرا است.

بدین ترتیب در بین بخش های جشنواره آثار فرهنگی با بیشترین اقبال و نشریات به زبان های محلی و قومی با کمترین استقبال و ثبت آثار روبرو شدند. رسته تیتر نیز پرطرفدارترین و مقاله هنر و معماری با کمترین میزان ثبت اثر روبرو بوده است.

در این جلسه اعضاء بر روی چگونگی داوری آثار به گفتگو پرداختند. مقرر شد تا در روز های آینده کارنامه افرادی که به مرحله نهایی راه پیدا نکرده ارائه و فرصت اعتراض برای آن ها در نظر گرفته گردد.

در این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی از مجموع تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد 64 دانشگاه و از مجموع دانشگاه های تابعه وزارت علوم 89 دانشگاه در جشنواره مشارکت فعال داشته اند. طی بازه دریافت آثار جشنواره تیتر 12 تعداد 8401 حساب کاربری با نام شرکت کننده در جشنواره ثبت شد که در نهایت تعداد آثار 7336 حساب کاربری به تایید دبیرخانه رسید.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه های آموزش عالی کشور برگزار می گردد. سال گذشته جشنواره تیتر 11 به میزبانی وزارت علوم برگزار گردید و سال جاری وزارت بهداشت میزبان جشنواره تیتر 12 خواهد بود که با شعار عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان برگزار می گردد.

این دوره از جشنواره بخش های متعدد و مختلفی دارد. آثار برگزیده شامل 26 رسته، نشریات برگزیده شامل 18 رسته و فضای مجازی شامل 8 رسته، بخش ویژه نیز با دو موضوع در کنار سرزمین مادری پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می دهند. سال جاری همچنین برای نخستین بار بخش سرزمین مادری با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. بدین منظور تفاهم نامه ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است که زمینه ساز گسترده تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1949

به "نتایج داوری جشنواره نشریات دانشجویی تا خاتمه خرداد اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج داوری جشنواره نشریات دانشجویی تا خاتمه خرداد اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید