نشست کمیسیون برجام در وین ، مکانیسم ماشه علیه ایران به جریان نیفتاد

به گزارش کالارنا، کشورهای اروپایی روز جمعه 15 آذر در نشست کمیسیون برجام در وین از ایران خواستند مفاد توافق هسته ای پایبند بماند، در عین حال این کشورها فعلا مکانیسم ماشه برای بازگشت تحریم های سازمان ملل را فعال نمی کنند.

نشست کمیسیون برجام در وین ، مکانیسم ماشه علیه ایران به جریان نیفتاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، مکانیسم ماشه بخشی از توافق هسته ای سال 2015 میلادی است که اگر ایران در مهلتی تعیین به تعهداتش ذیل برجام برنشود، طرف های دیگر این توافق نامه می توانند پرونده این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل برای فعال شدن دوباره تحریم ها ارجاع دهند.

این نشست در حالی برگزار شد که تنش بین ایران و غرب در اوج خود واقع شده است. تهران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم ها، تعهدات خود در این توافق هسته ای را به طور گام به گام کاهش می دهد. مقام های ایران هم در مقابل از بی عملی اروپا نسبت به تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد می کنند.

دو روز پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا که در توافق هسته ای نیز حضور دارند ایران را متهم کردند که در تلاش برای توسعه موشک های بالستیک با توان حمل کلاهک هسته ای است.

سفیران این سه کشور اروپایی در سازمان ملل متحد از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستند تا در گزارش بعدی خود به شورای امنیت اطلاع دهد که فعالیت موشک های بالستیک ایران در تضاد با قطعنامه شورای امنیت است. این گزارش قرار است در همین ماه منتشر شود.

  • روسیه: طرح تغییر کاربری فردو را متوقف نکردیم، تعلیق کردیم | نقش آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 927

به "نشست کمیسیون برجام در وین ، مکانیسم ماشه علیه ایران به جریان نیفتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کمیسیون برجام در وین ، مکانیسم ماشه علیه ایران به جریان نیفتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید