نقش پررنگ گارد ملی آمریکا برای برقراری امنیت مراسم تحلیف بایدن

به گزارش کالارنا، در حالی که ایالات متحده با تهدید تروریسم داخلی پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره روبرو است، گارد ملی مهمترین و بزرگترین نقش را در تامین امنیت آمریکا بر عهده گرفته است.

نقش پررنگ گارد ملی آمریکا برای برقراری امنیت مراسم تحلیف بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نیروهای گارد ملی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در روز چهارشنبه در اماکن حساس و دولتی واشنگتن دی سی و سایر شهرهای آمریکا مستقر شده اند تا با هرگونه تهدید احتمالی ناشی از حملات تروریستی داخلی مقابله نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، سرویس مخفی آمریکا نیز مناطق اطراف ساختمان کنگره را منطقه سبز نامگذاری نموده است، دقیقا همان واژه ای که برای مناطق امن در پایتخت های عراق و افغانستان به کار برده است.

پس از هشدار اف بی آی نسبت به خطر حملات مسلحانه و خشونت بار در سراسر ایالت های آمریکا، فرمانداران سراسر این کشور خواهان استقرار نیروهای گارد ملی شده اند.

ولی این نگرانی نیز وجود دارد که ارتش بخشی از مشکل باشد زیرا تعدادی از نظامیان کارکشته و قدیمی ارتش آمریکا در جریان حمله اخیر هواداران ترامپ به کنگره بازداشت شده اند. حداقل یکی از بازداشت شدگان نیز عضو گارد ملی در ویرجینیا بوده است.

اقدام مقام های امنیتی آمریکایی برای استقرار نیروهای گارد ملی برای مقابله با تهدیدات تروریستی و حملات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف در حالی است که استقرار نظامیان گارد ملی برای مقابله و سرکوب اعتراضات نژادپرستی در تابستان گذشته با نقدها گسترده ای روبرو شده بود.

ولی به نظر می رسد شرایط پس از تصرف ساختمان کنگره به طور کلی تغییر نموده است. تا روز آدینه بیش از 7 هزار نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی مستقر شده اند و قرار است این رقم تا روز تحلیف بایدن به 25 هزار نفر افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1705

به "نقش پررنگ گارد ملی آمریکا برای برقراری امنیت مراسم تحلیف بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ گارد ملی آمریکا برای برقراری امنیت مراسم تحلیف بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید