هجومی اما گل نزن، پرسپولیس زنگ خطر را می شنود؟

به گزارش کالارنا، هیچ بعید نیست که استادیوم آبادان هم با تنش و التهاب همراه باشد اما برای تیم قهرمانِ پرسپولیس هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و قرمزها نباید اجازه بدهند که ناکامی شان در گلزنی به سه بازی برسد.

هجومی اما گل نزن، پرسپولیس زنگ خطر را می شنود؟

به گزارش خبرنگاران، درست است که ما در ذهن مان برانکو ایوانکوویچ را یک مربی محتاط و دفاعی تعریف نموده ایم اما این ادعای ما را نه خودش قبول دارد و نه آمار تایید می نماید. اتفاقا برعکس، آمار و ارقام می گویند که پرسپولیس با برانکو به تیمی تهاجمی تبدیل شد و اوج گرفت. تیم برانکو در لیگ های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم بهترین خط حمله را در اختیار داشته.

از هفته بیست و ششم لیگ چهاردهم که این مربی کروات روی نیمکت پرسپولیس نشسته، قرمزها در مجموع 154 گل به ثمر رسانده اند که اگر میانگین بگیریم، می شود 1.55 گل در هر بازی. جالب تر اینکه در این چهار سال، تیم پرسپولیس تحت راهنمایی ایوانکوویچ تنها 11 بازی را بدون گل به سرانجام رسانده است. در 100 بازی ای که برانکو در لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس نشسته، این تیم در 89 بازی دروازه حریفان را گشوده و تنها در 11 بازی نتوانسته گل بزند اما همان گلزنی 89 درصدی هم آماری فوق العاده است برای پرسپولیس. البته نباید فراموش کرد که 2 بازی از آن 11 بازی بدون گل، در فصل جاری (مقابل استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان) بوده و تعیین است که قرمزها در این فصل مشکل گلزنی دارند.

در واقع این گل نزدن بزرگ ترین نقطه ضعف پرسپولیس لیگ هجدهم است. پرسپولیسی که مهاجمانش به خوبی تغذیه نمی شوند و از طرفی بازی بسته حریفان هم کارشان را دشوار تر نموده است اما در این سه سال آقای گل های لیگ برتر از همین تیم بوده اند. مهدی طارمی با 40 گل زده (2 گل در لیگ چهاردهم، 16 گل در لیگ پانزدهم، 18 گل در لیگ شانزدهم و 4 گل در لیگ هفدهم) در زمان حضور برانکو در پرسپولیس از این حیث بهترین است. علی علیپور هم اگر چه از نظر گلزنی با 26 گل زده، بعد از طارمی در رتبه دوم واقع شده است اما این مهاجم با 91 بازی، بیشترین تعداد بازی را از زمان حضور برانکو در کارنامه دارد.

جالب تر اینکه آمار گل زده پرسپولیسی ها از زمان حضور مرد کروات در این تیم، در خانه بهتر بوده است. تا پیش از تساوی بدون گل مقابل نفت مسجدسلیمان، آخرین بار که شاگردان برانکو ایوانکوویچ نتوانسته بودند در خانه گل بزنند، به 7 ماه قبل و دیدار مقابل نفت تهران در لیگ هفدهم بازمی شود. جایی که آنها نتوانستند دروازه تیم هومن افاضلی را باز نمایند و مقابل زردها با تساوی بدون گل، متوقف شدند. پرسپولیس با ناکامی در بازی با نفت مسجدسلیمان، یکی از رکوردهای خودش را از دست داد اما همچنان گلزن ترین تیم است.

از لیگ پانزدهم که برانکو ایوانکوویج از ابتدای فصل روی نیمکت سرخپوشان نشست، هیچ تیمی نتوانسته به اندازه پرسپولیس گل بزند. سرخ ها از لیگ پانزدهم تاکنون 148 بار دروازه حریفان را باز نموده اند و این در حالی است که آمار گلزنی سایر تیم ها بعد از پرسپولیس بدین صورت است: استقلال (136 گل)، سپاهان (106 گل)، ذوب آهن (127 گل) و تراکتورسازی (111 گل).

در واقع این آمار است که باعث گردیده منتقدان مقابل پرسپولیس این فصل و گل نزدن هایش موضع بگیرند و بیراه هم نمی گویند چرا که با این گل نزدن ها، پرسپولیس در نهایت شانس قهرمانی را از دست خواهد داد. پرسپولیس از ابتدای فصل جاری تا سرانجام هفته چهارم، دو تساوی و دو برد کسب نموده و 8 امتیازی است. حال آنکه این تیم در دو دیدار متوالی اخیر مقابل استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل متوقف گردیده که این اتفاق خوبی برای پرسپولیس هجومی برانکو نیست. نه اینکه آنها هیچ موقعیتی ایجاد ننموده باشند اما خب در گلزنی موفق نبودند و در واقع زنگ خطر را برای پرسپولیس به صدا درآوردند.

پرسپولیس محروم برانکو تا نیم فصل که ستاره هایش (که البته تضمینی برای موفقیت شان نیست) بیایند، باید با همین تیم گل نزن روزگار بگذراند و اگر قرار به گل نزدن باشد، چه بهتر که از همین امروز قید قهرمانی را هم بزند. پرسپولیس حالا در آبادان باید با صنعت نفت دیدار کند. همان تیمی که در لیگ شانزدهم ترمز قرمزها را کشید و اجازه پیش روی بیشتر را به آن ها نداد. هیچ بعید نیست که استادیوم آبادان هم با تنش و التهاب همراه باشد اما برای تیم قهرمانِ پرسپولیس هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و قرمزها نباید اجازه بدهند که ناکامی شان در گلزنی به سه بازی برسد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 328

به "هجومی اما گل نزن، پرسپولیس زنگ خطر را می شنود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجومی اما گل نزن، پرسپولیس زنگ خطر را می شنود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید