هشدار مجدد روسیه درباره احتمال حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه

به گزارش کالارنا، وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بر اساس اطلاعات دریافتی از ساکنین محلی، تروریستها به همراه سازمان کلاه سفیدها قصد دارند اقدامات تحریک آمیزی با استفاده از سلاح های شیمیایی در یکی از مناطق استان ادلب سوریه انجام دهند.

هشدار مجدد روسیه درباره احتمال حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع روسیه گفت که اطلاعاتی در دست دارد در این باره که تروریست های گروه هیئت التحریرالشام به همراه سازمان کلاه سفیدها قصد دارند اقدامات تحریک آمیزی با استفاده از سلاح های شیمیایی در مناطق مسکونی منطقه کاهش تنش ادلب سوریه انجام دهند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه یادآوری شده که برای شرکت در صحنه های فیلمبرداری از عواقب به اصطلاح حمله هوایی و استفاده از مواد مسموم کننده، تروریست ها از هم اکنون در حال انتخاب مردم محلی هستند.

وزارت دفاع روسیه اضافه نمود، طبق اطلاعاتی که از ساکنین منطقه مسکونی سرمد در 30 کیلومتری شمال شرق استان ادلب دریافت کرده، در اوایل ماه نوامبر عده ای ا ز تروریست ها به همراه افراد ناشناس و ستونی از سه کامیون حامل مواد شیمیایی وارد این منطقه شدند. به گفته شاهدین، در یکی از این ماشین ها تجهیزات ویدیوی حرفه ای و قطعاتی از مهمات هوایی و توپخانه ای با مارک اتحاد جماهیر شوروی و روسیه وجود داشت.

بر اساس این اطلاعات، فیلم های جعلی باید نشان دهنده نابودی تاسیسات غیرنظامی در جریان حملات هوایی و توپخانه ای از سوی ارتش سوریه و نیروهای روسی و همچنین استفاده از تسلیحات شیمیایی در استان ادلب باشد. این فیلمها قرار است در شبکه های اجتماعی به عنوان شواهدی برای جنایات مقامات دمشق و اقدامات نیروهای هوا-فضا روسیه علیه شهروندان غیرنظامی در سوریه مورد استفاده قرار بگیرند.

پیش از این در اوایل ماه نوامبر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که سازمان کلاه سفیدها به همراه توریست ها در حال فراهم سازی اقدامات تحریک آمیز جدید با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده بود که اقدامات با استفاده از سلاح های شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 903

به "هشدار مجدد روسیه درباره احتمال حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجدد روسیه درباره احتمال حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید