واگذاری باغ-مزارِ محمدرضا لطفی به بخش خصوصی

به گزارش کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار گرگان از فراهم شدن بستر واگذاری مدیریت باغ مزار استاد لطفی قلندر موسیقی ایران در محله سرچشمه این شهر به بخش خصوصی اطلاع داد و گفت: شرکت های فرهنگی و هنری در اولویت این واگذاری قرار دارند.

واگذاری باغ-مزارِ محمدرضا لطفی به بخش خصوصی

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا دادبود شامگاه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان ضمن قبول مسئولیت شهرداری برای بهسازی و زیباسازی باغ مزار استاد لطفی گفت که سایر دستگاه های فرهنگی و تاریخی قول ها و وعده های خود را فراموش کردند.

وی اضافه کرد : از سال 93 تا به امروز اقدامات متعددی در زمینه بهسازی و فراهم ساختن زیرساخت های لازم در محوطه باغ مزار لطفی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

دادبود گفت: آماده سازی فضای سبز و سنگ مزار لطفی به همراه گماردن یک نگهبان برای حفاظت از محل از جمله اقدامات شهرداری گرگان در مورد باغ مزار این استاد برجسته موسیقی بود.

وی گفت: بر اساس وعده سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی، قرار بود تعدادی از زمین های اطراف و خانه های مجاور باغ مزار لطفی خریداری و پس از تملک برای ساخت موزه این استاد چیره دست در اختیار متولیان قرار بگیرد اما هنوز این وعده عملی نشد.

دادبود گفت: کاشت و نگهداری فضای سبز، احداث چندین چشمه آبخوری و سرویس بهداشتی، جدارکشی و احیای بافت تاریخی واحدهای مسکونی پیرامونی و کوچه های مجاور از جمله اقدامات شهرداری برای این منطقه است.

وی ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه های متولی امکان ایجاد موزه شخصی این هنرمند برجسته در محل باغ مزار فعلی وجود دارد.

محمدرضا لطفی در 17 دی ماه 1325 در گرگان دیده به دنیا گگردد و در 12 اردیبهشت 1393 در تهران دار فانی را وداع گفت.

لطفی ردیف دان، موسیقی دان، آهنگ ساز، نوازنده برجسته تار و سه تار، همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود.

او از چهره های تاثیرگذار موسیقی ایرانی بود و با خلق آثاری چون ایران ای سرای امید، کاروان شهید، برادر بی قراره و عشق داند به میان توده مردم راه یافت.

زنده یاد استاد محمدرضا لطفی در 68 سالگی بدرود حیات گفت و طبق وصیتش در زادگاهش به خاک سپرده گردد.

محل دفن قلندر موسیقی ایران در محل سرچشمه لاله سیزدهم خیابان شهدای گرگان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1497

به "واگذاری باغ-مزارِ محمدرضا لطفی به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری باغ-مزارِ محمدرضا لطفی به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید