وزیر خارجه آمریکا از وحشیگری پلیس با معترضان حمایت کرد

به گزارش کالارنا، وزیر خارجه آمریکا علیرغم ابراز تأسف برای قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، رفتارهای خشونت بار پلیس با معترضان را مناسب توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا از وحشیگری پلیس با معترضان حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز گذشته (چهارشنبه) در نامه ای به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا علیرغم ابراز تأسف در مورد قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، حاضر به محکوم کردن خشونت پلیس علیه اقلیت ها و سیاهپوستان آمریکا نشد.

بنا بر گزارش وبگاه بلومبرگ، پامپئو در این نامه همچنان مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در حمایت از پلیس این کشور منعکس کرد و گفت که نیروهای امنیتی و پلیس محلی، ایالتی و فدرال در کنترل اعتراضات خشونت آمیز آمریکا بسیار مناسب رفتار کردند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از رفتار مناسب پلیس آمریکا با معترضان اعتراضات اخیر به قتل فلوید سخن گفته است که چندی پیش روزنامه انگلیسی گاردین در توصیف خشونت پلیس آمریکا گزارش کرد که اعتراضات در سراسر آمریکا با موارد متعددی از خشونت پلیس علیه معترضان شامل مشت و لگد زدن، استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل و حتی راندن خودرو به سمت معترضان در اعتراضات اغلب مسالمت آمیز همراه بوده است.

پامپئو توضیح داد: من خود را در خشم آمریکا از قتل وحشیانه جورج فلوید و نگرانی ها درباره ناآرامی در شهرهایمان شریک می دانم. کشور ما، قاتلان فلوید را تحت پیگرد قرار می دهد و به حق اعتراضات آرام احترام می گذاریم و از تبدیل خیابان ها به صحنه های خشونت جلوگیری می کنیم.

اظهارات پامپئو در حقیقت، مفصل ترین واکنش وی به قتل فلوید و اعتراضات سراسری در آمریکا و دیگر نقاط دنیا بوده است.

وی در ادامه ضمن اعتراف به نقص های آمریکا گفت: بله، ایالات متحده ناقص است. ما همواره در عین حال که به دستاوردهای خود افتخار می کنیم، باید با تواضع بدانیم که اقدامات بیشتری را باید انجام دهیم.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر در اوایل روز گذشته در یک کنفرانس خبری، ضمن حمایت از نوع واکنش مقام های آمریکایی به اعتراضات سراسری در این کشور، ایران و چین را متهم کرد که علیه خشونت آمریکا تبلیغات بی فایده می نمایند.

وی در این خصوص مدعی شد: پاسخ آمریکا به تحولات هفته های اخیر در تضاد کامل با آن چیزی است که در رژیم های مستبد سراسر دنیا رخ می دهد. ما باید صریحاً این اتهامات دروغین- که بسیاری از آنها تبلیغات بی فایده چین، ایران و دیگر حکومت های مستبد در زیر سؤال بردن اعتبار آمریکا در تقویت حقوق بشر و دموکراسی در دنیا است-رد کنیم.

پامپئو در حالی ایران و چین را به تبلیغات دروغین علیه خشونت آمریکا با معترضین متهم نموده است که گزارشات رسانه های غربی حاکی از بازداشت بیش از 10 هزار نفر در جریان اعتراضات اخیر آمریکا است که تعداد زیادی از آنها را خبرنگاران تشکیل می داده است.

چندی پیش، گروه بین المللی بحران که ناآرامی های سراسر دنیا را رصد می نماید، گزارش کرد که پلیس آمریکا بیش از حد به زور متوسل شده است.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز تأکید نموده است: همه نیروهایی که بیش از حد به زود متوسل می شوند باید بازداشت و به دلیل ارتکاب جرم محکوم شوند.

ویدئویی هایی نیز اخیراً در رسانه های غربی و فضای مجازی منتشر شده که موارد بسیاری از خشونت پلیس آمریکا را نشان می دهد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1324

به "وزیر خارجه آمریکا از وحشیگری پلیس با معترضان حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا از وحشیگری پلیس با معترضان حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید