پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است

به گزارش کالارنا، وزیر خارجه پاکستان در سنای این کشور گفت که تقسیم قدرت در افغانستان برترین راه برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی است.

پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در نشست کمیته امور خارجه سنای این کشور گفت که اسلام آباد نمی خواهد شاهد یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان باشد و تقسیم قدرت را برترین راه برای جلوگیری از جنگ داخلی دانست.

قریشی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ورود اعضای تحریک طالبان پاکستان به این کشور در پوشش پناهجویان افغان تاکید نمود: بازگشت تحریک طالبان پاکستان به نفع اسلام آباد نیست، ما خواهان طالباهمه شدن کشورمان نیستیم.

به گزارش داون نیوز، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان هم در این نشست شرایط افغانستان را بسیار بد و خارج از کنترل پاکستان خواند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان هم پیش تر گفته بود که اگر توافق سیاسی بین طالبان و دولت و سیاسیون افغان صورت نگیرد بیم شروع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان وجود دارد.

وی اظهارداشت که اندازه ریسک بسیار بالا است، اگر پیشرفت وجود داشته باشد، می تواند صلح و ثبات برقرار گردد و منطقه به طور جمعی از نتیجه فرایند صلح بهره مند خواهد شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در یادداشتی در واشنگتن پست با تاکید بر ضرورت ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان نوشت که طالبان قادر به تصرف کامل افغانستان نیست اما باید در دولت آینده این کشور شریک باشد.

با این حال، دواخان مینه پال رئیس مرکز رسانه های ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش خشونت ها در این کشور تاکید نموده است که اقدامات پاکستان، علت جنگ جاری در ولایت ها است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1985

به "پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید