پیشنهاد میانجیگری ترامپ میان هند و چین

به گزارش کالارنا، علی رغم آنکه هند و چین پیشتر از پیشنهاد میانجیگری رئیس جمهور آمریکا برای حل اختلافات مرزی استقبال نکرده بودند، او دوباره این پیشنهاد را بیان کرد.

پیشنهاد میانجیگری ترامپ میان هند و چین

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا با ناخوشایند خواندن تنش های مرزی میان چین و هند، پیشنهاد میانجیگری خود را بار دیگر تکرار کرد.

دونالد ترامپ، که خود به تنش آفرینی با کشور های دیگر شهره است، بار دیگر مدعی میانجیگری میان هند و چین شد و گفت: این تنش ها بسیار ناخوشایند است. اگر بتوانیم برای حل این مناقشه کاری بکنیم، یاری خواهیم کرد. ما با هر دو کشور در این باره صحبت خواهیم کرد. ما آماده ایم تا به چین و هند یاری کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن و همزمان با تشدید درگیری های خونین میان ارتش هند و چین برای اولین بار پیشنهاد کرد تا به عنوان واسطه برای حل اختلافات دو کشور وارد عمل گردد. پیشنهاد میانجیگری که البته از سوی دو کشور بی پاسخ گذاشته شد.

ترامپ در آن موقع با وخیم خواندن شرایط مرزی دو کشور گفت با هند و چین در این باره تبادل نظر خواهیم کرد. آن ها درگیر یک مشکل عظیم هستند.

حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن 20 نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز معین شده ای با طول 2400 مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو های چینی در طی دو سال گذشته 752 بار تمامیت ارضی هند را نقض نموده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم نموده اند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1416

به "پیشنهاد میانجیگری ترامپ میان هند و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد میانجیگری ترامپ میان هند و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید