پیش بینی انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش چشمگیر قربانیان کرونا

به گزارش کالارنا، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان شرایط کرونایی در کشور را همچنان متشنج ارزیابی نموده و افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی در کشور در روزهای آینده را پیش بینی کرد.

پیش بینی انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش چشمگیر قربانیان کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی خبرهای نه چندان خوبی را به شهفرایندان آلمانی را داد.

وی شرایط کرونایی در کشور را همچنان بسیار متشنج دانسته و گفت: در چند هفته گذشته با یاری قرنطینه پیروز به تثبیت موارد ابتلا به کرونا شدیم و این یک پیروزت اولیه است و بدون محدودیت ها آمارها بسیار بدتر بودند.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان تاکید نمود که با این حال همچنان آمار مبتلایان به کرونا در کشور بالا است و همچنان افراد زیادی به این ویروس مبتلا می شوند و این مربوط به تست گیری های بیشتر نیست.

ویلز در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که ما هفته به هفته شاهد افزایش بیماران سخت کرونایی و مرگ و میرهای بالاتر هستیم و باید انتظار موارد بیشتری را داشته باشیم. این تحولی است که با توجه به آمارهای مداوم بالا نگران نماینده است.

ویلر همچنین خاطرنشان کرد: حدود 30 میلیون نفر در آلمان جزو گروه های خطر کرونایی هستند چرا که بیش از 60 سال سن دارند و یا از بیماری های زمینه ای رنج می برند. آمار مبتلایان جدید باید فرایند کاهشی داشته باشد. ما مشترکا این هدف را بدست می آوریم.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان با تاکید بر اینکه با رعایت قواعد کرونایی مانند رعایت فاصله و استفاده از ماسک می توان از بسیاری از ابتلاها جلوگیری کرد گفت: این ویروس هیچ حد و مرز و زمانی را نمی شناسد.

وی با قابل درک دانستن این مسئله که محدودیت ها طاقت فرسا و ناامید نماینده است، خصوصا حمایت از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را ضروری دانسته و گفت: این اقدامات تا زمانی که انسان ها واکسینه شوند ضروری است.

وی همچنین گفت: کسی که این بیماری را انکار می نماید نه تنها سلامت خود بلکه افرادی که با وی هستند و زندگی می نمایند را هم به خطر می اندازد.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین درباره شیوع گسترده کرونا در خانه های سالمندان با توجه به اینکه میزان مرگ و میرها در سنین بالا بیشتر است ابراز نگرانی نموده و گفت: تقریبا از هر پنج نفری که در خانه سالمندان به کرونا مبتلا می شوند یک نفر جان خود را از دست می دهد.

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان با وجود اعمال قرنطینه در این کشور از اوایل ماه نوامبر همچنان بالا است.

به همین دلیل آلمان برای مهار کرونا قرنطینه موردی در این کشور را تا 10 ژانویه (21 دی ماه) تمدید کرد و به این ترتیب تا این تاریخ همچنان رستوران ها، موزه ها، تئاترها و امکانات تفریحی در این کشور تعطیل خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این خبر را آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از مشاوره با مقامات ایالتی در این کشور خاطرنشان کرد. وی با تاکید بر اینکه آلمان از نظر تعداد مبتلایان بسیار از هدف خود دور است همچنان آمار فوتی های کرونا در کشورش را بالا ارزیابی نموده و گفت: این مسئله نشان می دهد که دولت و ایالات چه مسئولیت بزرگی دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل تاکید نمود که هدف 50 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر باید ظرف هفت روز آینده حاصل گردد.

در 4 ژانویه مرکل و مقامات ایالتی آلمان بار دیگر برای تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم محدودیت ها گرد هم می آیند. محدودیت های فعلی ابتدا تا 20 دسامبر تصمیم گیری شد که بر اساس تصمیمات جدید تا 10 ژانویه تمدید شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 22046 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد. بر این اساس در این مدت 479 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1116136 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 18012 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1625

به "پیش بینی انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش چشمگیر قربانیان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی انستیتو رابرت کخ آلمان درباره افزایش چشمگیر قربانیان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید