کاندیدا ها به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند

به گزارش کالارنا، دیده بان شفافیت و عدالت طی فراخوانی از داوطلبان نمایندگی مجلس خواست به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند.

کاندیدا ها به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم، بازار شعار ها و وعده ها داغ می گردد.

مجلس شورای اسلامی، صندلی قانونگذاری و نظارت بر اجرای درست و موثر قوانین است به ویژه هزینه از بیت المال است.

در این راستا دیده ­بان شفافیت و عدالت با هدف یاری به پالایش و احیای صندلی رفیع مجلس شورای اسلامی، فرهنگ سازی درباره وظایف صحیح نمایندگان، اخذ تعهد از نامزد های نمایندگی ملت برای دوری از فساد و پیگیری این تعهدات، از همه نامزد ها دعوت خواست تعهدنامه ذیل را امضا نمایند.

تعهدنامه داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

اینجانب ...............، فرزند ............ داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه .......... در کمال صحت و سلامت عقل متعهد میشوم درصورت ورود به مجلس یازدهم، هر 10 تعهد زیر را اجرا کنم و به دیده­بان شفافیت و عدالت وکالت می دهم با همکاری و نظارت مردمی، رفتار من را زیر نظر بگیرد و درصورت تخطی ام از این 10 تعهد، ابتدا به خودم تذکر کتبی دهد و اگر اعتنا نکردم، مستندات تخلف من از هر یک از این 10 تعهد را برای اطلاع عموم منتشر کند و من درقبال این اقدامات دیده­بان شفافیت و عدالت، حق شکایت و پیگیری حقوقی نخواهم داشت:

1. درطول دوره نمایندگی، از هیچ شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی، هدیه دارای ارزش مادی دریافت نکنم.

2. درطول دوره نمایندگی، عضو هیات مدیره موظف یا غیرموظف هیچ شرکت یا سازمان دولتی یا خصولتی (عمومی غیر دولتی و...) به هر نوع نباشم و به استخدام دولت یا شرکت ها و نهاد های دولتی و عمومی غیردولتی در نیایم.

3. درطول دوره نمایندگی، فقط حقوق و مزایای نمایندگی دریافت کنم و از هیچ شخص حقیقی و حقوقی دولتی یا خصوصی، هیچ نوع حقوق، پاداش، حق مشاوره، کمیسیون، حق جلسه و امثال آن ها دریافت نکنم. کسب وکار خصوصی یا خانوادگی­ام قبل از نمایندگی از شمول این تعهد خارج است.

4. درطول دوره نمایندگی، بجز ماموریت های رسمی پارلمانی، هیچ سفر خارجی به هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی نروم.

5. از روز آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی، حکم ماده29 قانون برنامه ششم را داوطلبانه اجرا و همه حقوق و همه مزایای دریافتی ام از بیت المال را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنم.

6. برای انتصاب یا استخدام اشخاص در ادارات و شرکت های دولتی و به نوعی وابسته به حکومت، پرداخت وام، جابجایی کارمند یا دانشجو و دیگر انواع تخصیص امتیازات بیت المال، هیچگونه توصیه کتبی و شفاهی نکنم.

7. هرگاه موضوعی در دستور کار کمیسیون ها یا صحن قرار گیرد که مستقیما به منفعت شخصی یا کسب و کار خودم یا خانواده ام مربوط باشد، موضوع تعارض منافعم را اعلام و از حضور در رای گیری و هر نوع تاثیرگذاری در تصمیم مجلس، خودداری کنم.

8. در طول دوره نمایندگی، خود را وقف تکالیف تقنین و نظارت کنم و دعوت به عضویت در هیات­علمی دانشگاه­ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرم.

9. در اولین فرصت ممکن، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیون های مجلس را ارائه کنم و اگر تصویب نشدند، آرای خود را داوطلبانه اعلام و حتی­المقدور ریز مذاکرات و مصوبات غیرمحرمانه کمیسیون های مجلس را منتشر کنم.

10. در اولین فرصت ممکن در مجلس یازدهم، طرح لغو مجوز ها و امتیازات تخصیص یافته برای نمایندگان ادوار را تهیه و کوشش کنم اجرا گردد و درصورت تصویب نشدن، خود بعد از دوره نمایندگی هیچ امتیازی به عنوان نماینده ادوار دریافت نکنم.

نام و نام خانوادگی، تاریخ و امضای داوطلب نمایندگی

توجه 1. امضای تعهدنامه فوق به معنی تایید نامزد های عضو این پویش توسط دیده­بان شفافیت و عدالت نیست.

توجه 2. دیده­بان شفافیت و عدالت در پذیرش درخواست عضویت داوطلبان نمایندگی در این پویش مختار است و حق دارد هر زمان حضور افرادی را در این پویش مصلحت ندانست، نامشان را از فهرست امضانمایندگان این تعهدنامه حذف کند.

توجه 3. دیده ­بان شفافیت ­و عدالت از همه داوطلبان نمایندگی برای پیوستن به این پویش دعوت می­کند و اسامی امضانمایندگان این تعهدنامه را اعلام خواهدکرد و انشاالله پیگیری و کوشش می­کند منتخبین ملت، هر 10 بند این تعهدنامه را اجرا نمایند.

داوطلبان پیوستن به این پویش می­توانند بهمراه رسید ثبت نام انتخابات مجلس و کارت ملی، شخصا به دفاتر مرکزی یا استانی دیده­ بان شفافیت و عدالت مراجعه و تعهدنامه فوق را امضا نمایند.

دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در تهران واقع در خیابان استاد نجات الهی انتهای شهید صارمی غربی در ساعات اداری و با وقت قبلی (به وسیله شماره 09221189123) آماده اخذ امضا از کاندیدا های یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1079

به "کاندیدا ها به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیدا ها به پویش مجلس شفاف و ضدفساد بپیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید