کدپینگ ها مقابل وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از ایران

به گزارش کالارنا، ایرنا نوشت: میدیا بنجامین بنیانگذار گروه صلح طلب آمریکایی کدپینک به همراه گروه خود که لباس های سراسری سفید کادر پزشکی مبارزه با کرونا را بر تن داشتند، با تجمع جلوی وزارت خزانه داری آمریکا تاکید نمود واشنگتن باید برای ریشه کنی بحران کرونا در خاورمیانه تحریم های ایران را لغو کند.

کدپینگ ها مقابل وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از ایران

میدیا بنجامین که موسسه تبادل دنیای (Global Exchange) و کدپینک: زنان برای صلح را تاسیس نموده است از فعالان صلح بین المللی است و در مقاله ای نیز به تازگی در تارنمای کامن دریمز منتشر شده درباره بحران همه گیری ویروس کرونا می نویسد: همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد که زندگی ما در جامعه دنیای چقدر در هم تنیده شده است و این ویروس فرصت منحصر به فردی در اختیار ما قرار داده تا به طور خاص آنالیز کنیم که چگونه آسیب های عمدی ای که به نظام سلامت و مراقبت های بهداشتی یک کشور وارد شده است، می تواند رسیدگی به بیماری های همه گیر را برای کل دنیا سخت تر کند.

وی به همراه گروه خود که هموار پیراهن های صورتی رنگ بر تن می نمایند، با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود تحریم های ایران را لغو کنید، ویروس کرونا را متوقف کنید، جلوی وزارت خزانه داری آمریکا حضور پیدا کرد. تعدادی از همراهان وی نیز لباس های سراسری سفید رنگی را که پزشکان و پرستاران مبارز با کرونا بر تن می نمایند پوشیده بودند.

بنجامین با اشاره به تاثیرهای مثبت توافق هسته ای ایران در کاهش تاثیرات منفی تحریم های مالی آمریکا، خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های سنگین از سوی تیم ترامپ را علیه تهران یادآور می گردد. وی به همین دلیل می افزاید: تجدید تحریم ها تأثیر مخربی بر اقتصاد و زندگی مردم ایران برجا گذاشته است. قرار بود یاری های بشرمحبت آمیز - غذا و دارو، مشمول تحریم ها نشوند اما در عمل این طور نبوده است. شرکت های حمل و نقل و بیمه و بانک ها نمی خواهند به خاطر معامله با ایران ریسک نمایند.

این فعال صلح در ادامه تاکید می نماید: حتی پیش از آنکه ایران دیگر نتواند به خاطر تحریم بانک مرکزی خود از سوی تیم ترامپ، کیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های تنفسی، داروهای ضد ویروسی و سایر ابزار و تجهیزات لازم برای کاهش سرعت گسترس ویروس کرونا و نجات زندگی انسان ها را تهیه کند، باز هم ایرانی ها برای دستیابی به داروهای حیاتی با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می کردند.

سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW)در اکتبر سال 2019 در گزارشی نوشت: تحریم های آمریکا [علیه ایران] باعث شده تا بانک ها و شرکت های سراسر دنیا از تجارت (تجهیزات و مواد) انسان محبت آمیز با ایران خودداری نمایند و ایرانی هایی را که به بیماری های نادر یا پیچیده مبتلا هستند و نمی توانند به دارو یا درمان مورد احتیاج خود دست پیدا نمایند، به حال خود رها نمایند.

بنیانگذار این موسسه صلح طلب در ادامه می افزاید: بیماران مبتلا به لوسمی، صرع، بیماری پروانه ای (ای. بی)، مجروحان شیمیایی جنگ هشت ساله ایران و عراق بعضی از افرادی هستند که نتوانسته اند به داروهای حیاتی خود دست پیدا نمایند. حالا بیماران ویروس کرونا هم به این فهرست اضافه شده است.

310312

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1160

به "کدپینگ ها مقابل وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدپینگ ها مقابل وزارت خزانه داری آمریکا در حمایت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید