20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت می گردد

به گزارش کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، از ثبت 20 اثر تاریخی دیگر در فهرست آثار ملی از این استان اطلاع داد.

20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 9 مهر با اعلام این خبر گفت: آمار آثار ثبت ملی گردیده استان نسبت به آثار شناسایی گردیده بسیار مطلوب است و به جرأت می توان اذعان داشت جزو برترین استان های کشور در ثبت آثار ملی هستیم.

حسینی اضافه کرد: تا امروز 912 اثر تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در استان مرکزی به ثبت ملی رسیده که این تعداد شامل 862 اثر تاریخی، 15 اثر طبیعی و 35 اثر ناملموس است اما با کوشش ستودنی همکارانمان در معاونت میراث فرهنگی 20 اثر تاریخی جدید در نوبت ثبت آثار ملی کشور قرار گرفته اند.

او اضافه کرد: البته باتوجه به برنامه ریزی های سازمان، محدودیت هایی در تعداد ثبت آثار وجود دارد، اما امیدواریم همه این آثار تا سرانجام سال ثبت ملی شوند تا شمار آثار ملی در استان به 932 عنوان برسد.

او در ادامه گفت: به هر روی تا این عمل صورت نگرفته و فعل ثبت شدن انجام نشود، هر سه دسته آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس در مظان از بین رفتن و فراموشی هستند به همین دلیل از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

حسینی گفت: آثار ثبت گردیده ملی به عنوان یک برند ملی و آثار ثبت گردیده جهانی به عنوان برندی بین المللی، نماینده و مُبلغ فرهنگ، تمدن و اندیشه پاک ایرانی اسلامی هستند و از سوی دیگر بهترین جاذب گردشگران و سرمایه گذاران همین فرصت های طلایی می توانند اقتصاد وابسته به نفت ایران را دگرگون نموده و عامل پیشرفت و توسعه آن شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 374

به "20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید