آزمایش ساده دی ان ای حریم شخصی میلیون ها آمریکایی را تهدید کرد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلیز، بسیاری از آمریکایی ها به منظور شناسایی اقوام نزدیک و معین شدن شجره نامه شان در سال های دور، آزمایش های دی ان ای ساده ای را انجام می دهند و سپس نتایج آنها را در سایت هایی که به همین منظور طراحی شده اند، ثبت نموده و سپس شجره نامه شخصی خود را دریافت می نمایند.

آزمایش ساده دی ان ای حریم شخصی میلیون ها آمریکایی را تهدید کرد

یک آنالیز علمی که در این زمینه توسط دانشگاه کلمبیا اجرا شده، نشان می دهد اطلاعاتی که توسط کاربران وب سایت های یادشده در پایگاه های داده آنها ثبت شده برای به خطر افتادن امنیت و افشای هویت میلیون ها امریکایی دیگر که از سایت های مذکور استفاده ننموده اند، کافی است.

پژوهشگران دانشگاه کلمبیا هشدار داده اند که هک شدن اطلاعات موجود در وب سایت های یادشده می تواند زمینه را برای سواستفاده از هویت میلیون ها امریکایی فراهم کند.

گروه محقق، 1.2 میلیون نمونه دی ان ای را که در سایت هایی مانند MyHeritage ثبت شده اند تجزیه و تحلیل نموده و از همین طریق موفق به شناسایی برادرزاده ها و خواهرزاده های هر فرد تا سه نسل و همین طور اقوام نزدیک تر 60 درصد از این افراد شدند که اکثر آنها هم تبار اروپایی داشتند.

هم اکنون پلیس آمریکا از پایگاه های داده عمومی دی ان ای برای شناسایی جنایتکاران استفاده می نماید، اما افزایش دسترسی به این اطلاعات می تواند خطراتی را برای امنیت و حریم شخصی مردم در بر داشته باشد و حتی محل سکونت آنها را تعیین کند.

لازم به ذکر است آمریکایی هایی که از قاره های آسیا و آفریقا به امریکا مهاجرت نموده اند در این زمینه با خطر کمتری روبرو هستند، زیرا نمونه های دی ان ای که توسط این افراد و وابستگان آنها به ثبت رسیده کمتر و محدودتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 383

به "آزمایش ساده دی ان ای حریم شخصی میلیون ها آمریکایی را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش ساده دی ان ای حریم شخصی میلیون ها آمریکایی را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید