آمریکا: نیت ایران در توسل به پیمان مودت صادقانه نیست!

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، جنیفر نیوستد وکیل وزارت خارجه آمریکا در تازه ترین ادعای خود برای گریز از اتهام بدعهدی واشنگتن، تهران را به فریبکاری متهم کرد و گفت: ایران در طرح شکایت به دیوان بین المللی دادگستری از روی نیت صادقانه به پیمان مودت متوسل نشده است!

آمریکا: نیت ایران در توسل به پیمان مودت صادقانه نیست!

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: نباید به ایران اجازه داد تا این دادگاه را به یک کمپین سیاسی و روانی تبدیل کند!

ادعای نیوستد درحالی مطرح می گردد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، کارزاری روانی و اقتصادی را علیه ایران به راه انداخته و آشکارا مردم را ناآرامی تشویق می نمایند.

نیوستد پیشتر نیز مدعی گردیده بود دیوان بین المللی دادگستری صلاحیت قضاوت درباره درخواست تهران مبنی بر تعلیق تحریمهای آمریکا را ندارد.

به ادعای وی، پیمان مودت ایران-آمریکا که در سال 1995 میلادی امضا شد و ایران شکایت خود را با استناد به آن مطرح نموده است؛ نمیتواند مبنایی برای صلاحیت قضایی این دادگاه باشد.

به گزارش مهر، ایران در تیرماه، شکایت خود از آمریکا را در لاهه عنوان کرد. شکایت ایران به این دادگاه به خاطر خروج از برجام و بازگشت تحریم های آمریکا علیه تهران اجرا شده است.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، گزارش داده بود: ایالات متحده آمریکا در برابر شکایت ایران در دیوان بین المللی دادگستری لاهه دفاع خواهد نمود. این مقام وزارت خارجه آمریکا شکایت ایران را بی اساس دانسته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 342

به "آمریکا: نیت ایران در توسل به پیمان مودت صادقانه نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: نیت ایران در توسل به پیمان مودت صادقانه نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید