رویداد هنری طهران تمام شد، استرالیا و قطر مقصد بعدی

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، مدیر برگزاری رویداد هنری طهران در آخرین روز از برگزاری این رویداد که با حضور تعدادی از هنرمندان و صاحب نظران فرهنگ و هنر همراه بود از اجرای برخی برنامه های پروژه یاد گردیده در کشورهای استرالیا و قطر اطلاع داد.

رویداد هنری طهران تمام شد، استرالیا و قطر مقصد بعدی

سعید محمدزاد اکبری مدیرمسئول رویداد هنری طهران گفت: موسسه فرهنگی هنری رسام عرب زاده از چندین سال گذشته به دنبال ایجاد سبکی جدید برای به نمایش گذاشتن فرش دستباف ایران بود تا بتوان فرش های هنری را جدا از نمایشگاه هایی که هست، به نمایش گذاشت. متاسفانه در نمایشگاه هایی که امروز در کشور ما و برای ارائه فرش برگزار می گردد، استانداردهای لازم رعایت نمی گردد. مثلا فرش استاد صفدرزاده حقیقی در کنار یک گبه عادی نمایش داده می گردد.

وی ادامه داد: ما نخستین دوره رویداد هنری طهران را برگزار کردیم تا بتوانیم شکل استانداردی از نمایش فرش را عملی کنیم و در کنار آن به هنرهای دیگری چون مُد، تجسمی و موسیقی هم بپردازیم. در این نمایشگاه ما تنها 11 قطعه فرش را به نمایش گذاشتیم. اما امکان این را داشتیم که 1000 تخته فرش را به اینجا بیاوریم اما از نظر ما این کار دلیلی نداشت. به هر ترتیب طبق برنامه ریزی های انجام گرفته گام های بعدی این رویداد، در کشورهای استرالیا و قطر برگزار می گردد. در این راستا ما سنخیت فصل ها را با جشن های ملی در نظر گرفته ایم. در تابستان تیرگان، پاییز مهرگان، زمستان جشن سده و در بهار جشن نوروز را داریم.

اکبری اظهار کرد: آنالیز های ما نشان می دهد که در کشورهای پیشرفته نمایشگاه های هنری و مُد، همزمان با همین جشن های سالانه ما برگزار می گردد. ما هم سعی می کنیم نمایشگاه هایمان را با رخدادهای دنیای مطابقت سازی کنیم. در میان آثاری که در رویداد هنری طهران به نمایش در می آیند یک وجه مشترک و یک رمز مشترک هست که آن هم مولانا است. هدف دیگری هم در برگزاری رویداد هنری طهران داریم که آن هم رسیدن به مزایده های تخصصی است. ما می خواهیم در این چهار زمینه هنری، مزایده های رسمی به صورت بین المللی برگزار کنیم.

در رویداد هنری طهران فرش های نفیسی به نمایش درآمد که در میان آنها می توان به بزرگ ترین فرش ریزباف دنیا با 92 میلیون گره – اثر استاد مرحوم صابر، تابلوفرش دستباف مینیاتور ضامن آهو – بافت تبریز، فرش دستباف – رنگ گیاهی سرخس ابریشم خالص – برنده تندیس فرش برتر 1396، فرش دستباف – اثر محمدعلی قره باغی بافت تبریز چله ابریشم و تابلوفرش دستباف ناپلئون – بافت تبریز اشاره نمود. در بخش هنرهای تجسمی آثاری از پرویز تناولی(اثر هیچ)، محمود فرشچیان، رضا بدرالسماء، آداک جمشیدزاده و مرتضی نداف به نمایش درآمد.

رویداد هنری طهران بخش مد ایرانی را هم شامل می شد که در این بخش لباس هایی براساس اصالت های فرهنگیِ ایران، توسط طراحانی برجسته، طراحی و به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این در سه شبِ برگزاری رویداد هنری طهران، گروه های آقای سماع، ژیوار و لیان به اجرای موسیقی پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 337

به "رویداد هنری طهران تمام شد، استرالیا و قطر مقصد بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد هنری طهران تمام شد، استرالیا و قطر مقصد بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید