غذاهایش به مذاق همه خوش می آید

به گزارش کالارنا، پخت غذاهای خوشمزه یک بانوی هنرمند، گردشگران بسیاری را به نوشهر می کشاند.

غذاهایش به مذاق همه خوش می آید

نرگس قمی، بانوی کارآفرین عرصه آشپزی، دقت، علاقه و حوصله را مثلث طلایی در این حرفه دانسته و در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران می گوید: از زمان کودکی به آشپزی و سفره آرایی علاقه داشتم و هر آنچه را به ذهنم می رسید با مواد مختلف ترکیب نموده و میپختم و به بهترین شکل تزئین می کردم؛ البته در این میان بارها غذایم خراب می شد اما ناامید نمی شدم تا اینکه به مهارت های لازم رسیدم و غذایم به مذاق همه خوش آمد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ذوق و هنر خود و بدون الگو برداری از جایی سعی می کردم غذای جدیدی درست کنم، یادآور می گردد: همیشه سعی داشتم در طبخ غذاها ابتکار به خرج دهم، برای درست کردن سس ها هم از ترکیبات جدیدی استفاده می کردم با توجه به طعم خوبی که این سس های جدید داشتند در میان دوست و آشنا مشهور می شد.

قمی با بیان اینکه پس از ازدواج آشپزی را به صورت جدی ادامه داده است، تصریح می نماید: به دلیل علاقه زیاد به آشپزی همواره از اقوام و دوستان دعوت می کردم به منزل ما بیایند تا با طبخ های مختلف ذائقه و سلیقه دیگران را جویا شوم.

وی با اشاره به اینکه تزئین غذا در چشم بیننده و برانگیخته شدن اشتها بسیار مهم است، خاطرنشان می نماید: اغلب تزئینات از ذوق و ابداع خودم بوده، تزئین غذا مانند نقاشی است و باید یک نقاش ماهر باشی تا اثرت در چشم بیننده جلوه کند.

این آشپز کارآفرین با بیان اینکه دقت، علاقه و حوصله در آشپزی حرف اول را می زند و رمز موفقیت است اظهار می نماید: اشتیاق یادگیری برخی دوستانم در سال های دور باعث شد استارت اولیه آموزش آشپزی از همان زمان زده گردد و به این ترتیب من به عنوان آموزش دهنده این هنر وارد دوران جدیدی از زندگی خود شدم.

قمی می گوید: با تمام تجارب بدست آمده بازهم خود را تشنه یادگیری می دیدم و میخواستم با متد آشپزی روز جهان نیز آشنا شوم به همین دلیل در کلاس های مختلف شرکت و چندین مدرک بین المللی غذایی دریافت کردم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی برای بانوان سبب ایجاد انگیزه برای راه اندازی رستورانی مستقل برای این کار شد، می گوید: کم کم به این فکر افتادم با گسترش کار آشپزی به اشتغال زایی برای خانم هایی که وقت آزاد در منزل دارند بپردازم و خوشبختانه طی این چند سال بانوان بسیاری آشپزی یاد گرفتند و اکنون به صورت حرفه ای مشغول به کار هستند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 18 نفر کارگر که 7 نفر خانم هستند در رستوران به من یاری نموده و در کنار آن آشپزی را هم آموزش می بینند، گفت: این رستوران از سال 95 افتتاح شد و طی این مدت توانستم در جشنواره های مختلف غذایی رتبه کسب کنم که یکی از آنها رتبه برتر جشنواره غذا در رامسر بود.

این بانوی هنرمند با بیان اینکه کیفیت و بهداشت غذا از ارکان اصلی غذا است، تاکید می نماید: آشپزخانه باید تمیز باشد و در کنار آن تازه بودن غذا و راضی بودن مشتری بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 395

به "غذاهایش به مذاق همه خوش می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایش به مذاق همه خوش می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید