کتاب زندگی نامه مسعود جعفری جوزانی رونمایی شد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، آیین نکوداشت مسعود جعفری جوزانی کارگردان و فیلم نامه نویس مطرح کشور امروز سه شنبه، با حضور مردم و مسئولان در ملایر برگزار گردید.

کتاب زندگی نامه مسعود جعفری جوزانی رونمایی شد

فرماندار ویژه ملایر در این مراسم بابیان اینکه شهرستان ملایر همیشه به عنوان یک شهرستان فرهنگی مطرح بوده و مایه مباهات برای مردم این دیار است، گفت: توانمندی های زیادی در شهرستان ملایر وجود دارد که یکی از این ظرفیت ها وجود مفاخر و مشاهیر بزرگی است که باید قدر دانسته شوند.

باب اله فتحی به قدمت این شهرستان اشاره و عنوان نمود: شهرستان ملایر مهد هنرمندان و بزرگانی است که همواره نام و یادشان در اذهان مردم ماندگار خواهد ماند.

وی یکی از مفاخر و هنرمندان به نام شهرستان را مسعود جعفری جوزانی نامید و عنوان نمود: وی یکی از کارگردانان و فیلم نامه نویسان به نام کشور و مایه افتخار شهرستان ملایر است.

فتحی ادامه داد: جعفری جوزانی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی کارها را به طورجدی آغاز کرد و توانست آثار زیاد و تأثیرگذاری را در سینمای ایران خلق کند.

جعفری جوزانی هیچ گاه زادگاه خود را فراموش نکرده است

وی ادامه داد: جعفری جوزانی با تمام تجربه و توانای هایی که دارد جزء معدود کارگردانانی است که هیچ گاه زادگاه خود را فراموش نکرده و همواره گرایش به کار و فراوری در این منطقه دارد.

وی به ثبت ملی منبت ملایر اشاره نمود و بیان داشت: شهرستان ملایر حرکتی رو به رشد دارد و این وظیفه ما است که نگذاریم این حرکت کم و یا متوقف گردد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: برگزاری جشنواره های مختلف ازجمله مبل و منبت در شهرستان ملایر باعث خواهد شد شهرستان هر چه بیشتر به جامعه شناسانده گردد.

فتحی عنوان نمود: تجلیل از پیشکسوتان در عرصه های مختلف کوچک ترین کاری است که می گردد انجام داد زیرا نام و یاد این عزیزان همواره در قلب مردم ماندگار است.

وی عنوان نمود: حرکت شهرستان ملایر حرکتی رو به رشد است و باید همه دست در دست هم بدهیم و کمک کنیم تا این حرکت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

فتحی به کتاب زندگی نامه مسعود جعفری جوزانی اشاره نمود و گفت: این کتاب توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه و برای آن زحمات زیادی کشیده گردیده است.

کتاب گردش تصویر حاوی زندگینامه و خاطرات مسعود جعفری جوزانی است

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز گفت: کتاب گردش تصویر حاوی زندگینامه و خاطرات مسعود جعفری جوزانی، هنرمند عرصه سینما و تلویزیون که به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تهیه و منتشر گردیده است.

علی تکلو گفت: کتاب گردش تصویر روایتی از سینمای ایران از زبان مسعود جعفری جوزانی است که در کنار زندگینامه و خاطرات این هنرمند سینما و تلویزیون کشور، به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان و پس از 20 جلسه مصاحبه تاریخ شفاهی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی اشاره به ابعاد شخصیتی جعفری جوزانی بر لزوم مطالعه این کتابی تاکید نمود و گفت: در حال حاضر 277 مورد مصاحبه با نخبگان، هنرمندان و مفاخر انجام گردیده است.

تکلو اضافه نمود: 10 اثر در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان میراث مکتوب جهانی از ایران به ثبت رسیده که دو اثر آن از استان همدان است.

مسعود جعفری جوزانی نیز بابیان اینکه ملایر زادگاه و خانه اوست و برای آبادانی آن کوشش خواهد نمود، گفت: اگر امروز این خانه مشکلی دارد، مقصر ما هستیم.

وی اعلام کرد: در زادگاه و خانه هر فردی یک فرهنگی جریان دارد که باید این خانه را آباد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 333

به "کتاب زندگی نامه مسعود جعفری جوزانی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب زندگی نامه مسعود جعفری جوزانی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید