حق اشتراک ازقبوض تلفن ثابت حذف می گردد، سرقت کابل و تجهیزات امان مخابرات را بریده است

به گزارش کالارنا، مدیرعامل مخابرات منطقه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار درباره رایزنی مخابرات برای بازگشت حق نگهداری به قبوض تلفن ثابت در عین وجود ردیف حق اشتراک در قبوض گفت: در صورت اخذ حق نگهداری از مشترکان، حق اشتراک از قبوض حذف خواهد شد.

حق اشتراک ازقبوض تلفن ثابت حذف می گردد، سرقت کابل و تجهیزات امان مخابرات را بریده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، سیدعلی ملک جعفریان مدیرعامل مخابرات منطقه تهران در یک نشست خبری در پاسخ به سوال فارس درباره تغییرات احتمالی قبوض تلفن ثابت که منجر به اخذ هزینه نگهداری خط از مردم می گردد، در حالی که حق اشتراک هم، هم اکنون از مشترکان دریافت می گردد، گفت: در صورت اضافه شدن حق نگهداری به قبوض تلفن ثابت حق اشتراک حذف خواهد شد زیرا با وجود نوی شبیه به آبونمان دیگر حق اشتراک معنا و مفهوم ندارد

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه مخابرات بر اساس فرمول شورای رقابت که تعرفه نگهداری خط تلفن ثابت را بر اساس منطقه ها مختلف کشور و ضریبی از تعداد دقایق مکالمه مشخص نموده در حال رایزنی برای تعرفه های نو است و پس از تصویب حق نگهداری چه تضمینی وجود دارد که مخابرات برای دریافت مجوز افزایش نرخ هر دقیقه مکالمه رایزنی نکند گفت: درخواست افزایش تعرفه ها پیش از این هم وجود داشت که به سادگی مورد پذیرش قرار نمی گیرد و اینطور نیست که مخابرات هر درخواستی داشته باشد با آن موافقت گردد پس نگرانی وجود ندارد.

ملک جعفریان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که پرسید مخابرات استدلال خود را برای افزایش تعرفه ها یا اخذ حق آبونمان، فراهم شدن اعتبار برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت و زیرساخت اعلام می نماید اما مخابرات مدت هاست با مسائل بودجه ای و نقدینگی روبرو است و چه تضمینی وجود دارد که عایدی نوی که از این محل نصیب مخابرات می گردد صرف حل مسائلی از جمله پرداخت مطالبات معوق کارکنان و بازنشستگان و بدهی های مخابرات نگردد و واقعا صرف توسعه زیرساخت گردد، گفت: قطعا نهادهایی که مجوز افزایش قیمت را صادر می نمایند پایش شبکه را هم انجام می دهند تا مجوزهای افزایش تعرفه به نتیجه مورد نظر کسب گردد و بهسازی در شبکه انجام شده باشد.

وی ادامه داد: اما در نظر داشته باشیم که با این شرایط حتی نگهداری شبکه هم ممکن نیست چه برسد به نوسازی و بهسازی شبکه.بنابراین نهادهای نظارتی بر این موضوع نظارت خواهند کرد و وقتی توافقی بین طرفین صورت می گیرد حتما تضمین هایی هم رد و بدل می گردد.

وی شرح داد: در 15 سال گذشته هزینه های مخابرات متعادل نشده است در حالی که به طور مثال شرکت برق در این مدت 1600 تا 1700 درصد افزایش تعرفه داشته است.

وی گفت: مدیران وزارت ارتباطات برای تغییر طرح قول مساعد دادند و بحث هایی هم در شورای رقابت مطرح شده که این بحث ها در رگولاتوری نیز باز شده است.

به گفته وی در حال حاضر هزینه های ITC در سبد هزینه های خانوار عدد چشمگیری نیست.

وی افزود: در افزایش تعرفه های مخابراتی نگران از دست دادن مشتریان نیستیم زیرا فکر می کنیم برای عموم مردم تلفن ثابت برند است و شریک تجاری مردم هستیم مثل فضای مجازی که نمی توان از آن فارغ شد.

سرقت امان مخابرات را بریده است

مدیرعامل مخابرات منطقه تهران با اشاره به سرقت های متعدد کابل مخابرات گفت: سرقت ها امان مخابرات را بریده است و فقط حدود 17 یا 18 میلیارد تومان زیان ناشی از دزدی داشته ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون وقت زیادی از انرژی مخابرات صرف محکم کاری تجهیزات برای جلوگیری از دزدی می گردد که مقدار دزدی های در پایین شهر نسبت به بالای شهر بیشتر است.

میانه عایدی مخابرات از هر مشترک 8 هزار تومان است

ملک جعفریان مقدار عایدی مخابرات از هر مشترک در تهران را 8500 تومان در سرویس مکالمه گفت.

وی گفت: در حال حاضر در تهران صف برای تلفن ثابت آنچنان نیست اگر چه یکسری محدودیت داشته باشیم اما زمان می گیریم و حل می کنیم.

وی گفت: خط تلفن ثابت پس از دو دوره صدور صورتحساب و عدم پرداخت آن به وسیله مشترک و به وسیله مخابرات قطع می گردد.

وی گفت: مخابرات سالانه 5 درصد هم بازگشت سرمایه ندارد.

وی بعلاوه از انعقاد قرارداد بیت استریم با دو تا سه شرکت FCP در تهران اطلاع داد و گفت: شرکت مخابرات ایران این موضوع را به طور جدی در دستور کار دارد.

مدیرعامل مخابرات منطقه تهران گفت: در تهران حدود 70 تا 80 هزار نفر سرویس اینترنت روی فیبر نوری را دارند که البته هزینه های این سرویس نسبت به سرویس های دیگر بالا است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2147

به "حق اشتراک ازقبوض تلفن ثابت حذف می گردد، سرقت کابل و تجهیزات امان مخابرات را بریده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق اشتراک ازقبوض تلفن ثابت حذف می گردد، سرقت کابل و تجهیزات امان مخابرات را بریده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید