مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟

به گزارش کالارنا، فیلم هایی چون ارباب حلقه ها، درخشش، هری پاتر و فیلم های بسیار مجذوب کننده و معروف دنیای سینما، لوکیشن های بسیار معروفی هم دارند. آیا لوکیشن این فیلم ها را می شناسید؟

مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟

این روزها فقط استودیوهای هالیوود، بازیگران و کارگردانان نیستند که از ساخت و فروش فیلم ها سود می برند. دهکده ها، جزایر، ساختمان های مشهور و گاه کل یک کشور به خاطر حضور در پر فروش ترین فیلم ها منغعت زیادی نصیب شان می گردد و جای تردید نیست که این صنعت بسیار سودآور است. دولت تونس در کوشش است تا لوکیشن مجموعه فیلم های جنگ ستارگان را حفظ کند. این مسئله توانسته جهانگردان بسیاری را که همگی از هواداران سری فیلم های فضایی و صنعت جهانگردی هستند، به سمت تونس جذب کند. در این مقاله درباره بعضی از لوکیشن های فیلم می خوانید.

منطقه شایر در نیوزیلند

نیوزیلند زیبا پس از سه گانه ارباب حلقه ها و اخیرا هابیت بود که به یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی دنیا تبدیل شد. مدیریت جهانگردی نیوزیلند یک کمپین تبلیغاتی مختص این مجموعه فیلم ایجاد کرد تا هواداران فیلم را نه تنها به تماشای منظره ها زیبای شایر در صفحه سینما بلکه برای حضور در منطقه ترغیب کند. آمارهای تازه رشد 7.3 درصدی در صنعت جهانگردی نیوزیلند را نشان می دهد.

کوین بوولر، مدیر اجرایی جهانگردی نیوزیلند، گفت:

قوی ترین فاکتور در جذب جهانگرد تاثیر ارتباطی است که فضای نیوزیلند توانسته با میدل ارث تالکین و فیلم های تازه هابیت بر قرار کند.

لوکیشن فیلم هابیت سالانه در حدود 80,000 بازتماشاماینده را جذب می نماید.

ساحل در تایلند

جزیره تایلندی فی فی له به عنوان گوشه ای فراموش شده از جنوب شرقی آسیا در فیلم ساحل لئوناردو دی کاپریو به تصویر کشیده می گردد. این جزیره با جنگل های بارانی سرسبز و آب زلال و شفاف اکنون یکی از قابل توجه ترین مقصد های توریستی در تایلند است و جهانگردان با استفاده از ده ها قایق کوچک وارد به این جزیره می شوند. خلیج خیره نماینده مایا، که صخره هایی به ارتفاع صدمتر بر روی آن سایه انداخته و به عنوان ساحل در فیلم نشان داده شده، مورد توجه بسیاری از برگزارنمایندگان تورهای جهانگردی قرار گرفته است. این فیلم بر اساس یک کتاب نوشته الکس گارلند و درباره مردی 20 ساله است که با نقشه ای عجیب و غریب برای کشف درون خود به ماموریتی در تایلند می رود.

بازدید از هاگوارتز

داشتن فرصتی برای غرق شدن در دنیای هری پاتر و راه رفتن در تالارها و راهروهای مدرسه هاگوارتز، جهانگردی را به روستاها، مکان های تاریخی و خیابان های انگلیس کشانده است. گروه ویزیت بریتن فهرستی از لوکیشن هایی که می تواند برای هواداران سری فیلم های هری پاتر مجذوب نماینده باشد، تهیه نموده است. معروف ترین دانشگاه در دنیا، آکسفورد، به پشتوانه ساخت هشت فیلم مجموعه هری پاتر که بر اساس کتاب های جی کی رولینگ ساخته شده اند، توانسته جمع تازهی از تحسین نمایندگان و علاقه مندان را به سمت خود جذب کند.

بازتماشامایندگان می توانند در مسیرهایی که پسرک جادوگر، هری پاتر، قدم نهاده راه بفرایند و از راه پله بزرگی هاگوارتز در کلیسای مسیحی دانشگاه آکسفورد بالا بفرایند و البته از پروفسور کویرل و کلاس های اسنیپ بازدید نمایند. بعلاوه، جهانگردان که برای بازدید از لاکوک و گلاستر می فرایند، می توانند از خانه پروفسور اسلاگهورن، گودریک هالو و اتاق مشترک گریفیندور تماشا نمایند. ایستگاه راه آهن پادشاهان لندن، بیش از مسافران خود، میزبان بازتماشامایندگانی است که برای در دست گرفتن یک چرخ دستی در حال عبور از دیوار سکوی 9 و 3.4 چسبیده به یک فروشگاه کادویی به آنجا می آیند.

آیت بن حدو، بین صحرای بزرگ آفریقا و مراکش

هواداران گلادیاتور می توانند خطوط جاودانه فیلم را به یاد بیاورند: نام من ماکسیموس دسیموس مریدیوسه، فرمانده نیروهای شمالی، ژنرال سپاهیان فلیکس، خادم وفادار به امپراطور واقعی، مارکوس اورلیوس، پدر پسری کشته شده، شوهر زنی کشته شده و من انتقام خودم را خواهم گرفت یا بعد خواهم گرفت. گلادیاتور فیلمی پرطرفدار و احساسی و برنده اسکار است و یکی از لوکیشن های معروف آن آیت بن حدو، در نزدیکی ورزازات در مراکش واقع شده است؛ جایی که ماکسیموس به بردگی فروخته می گردد.

هتل تبمیرلاین، آمریکای شمالی

ممکن است تا به حال این جرات را پیدا نموده باشید تا به تماشای فیلم ترسناک استیلی کوبریک، درخشش، بنشینید یا نه. جک تورانسز (جک نیکلسون) به عنوان یک نگهبان زمستانی در هتل تیمبرلاین به همراه همسر و پسرش مشغول به کار می گردد. فضای داخلی هتل در استودیو در هرتفوردشایر انگلستان فیلمبرداری شده است، در حالی که فضای خارجی ساختمان در هتل تبمیرلاین واقع در کوه هود در شمال اورگان است.

منبع: کجارو / abc.net.au
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2245

به "مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین مقاصد گردشگری فیلم کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید