مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش کالارنا، این نوع ماستیک با مقاومت بالا در برابر نور خورشید و با دوام عالی، سریع خشک می شوند و با توجه به ضد جلبک و خزه بودن برای پر نمودن هر نوع درز انبساطی بسیار مناسب هستند. مدل پلی یورتان که قوی ترین نوع ماستیک ها است از نوعی مواد الاستیک ساخته می گردد که تک جزئی بوده و بر پایه رزین پلی یورتان فراوری می گردد. از کاربردهای این محصول این است که برای پر کردن درزهای منبسط شونده در سازه های بتنی استفاده می گردد. بعلاوه می توان در سازه های آبی برای آب بند کردن سازه از آن استفاده کرد. از ویژگی های مثبت این نوع ماستیک این است که با سرعت بالایی خشک می گردد.

مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ماستیک اپوکسی بر اساس رزین اپوکسی و اضافه کردن مواد دیگر به آن ساخته می گردد. از این محصول برای گرفتن درزها، پر کردن حفره ها، پر کردن شکاف ها و صاف کردن سطح های ناهموار، درزهای انبساطی و … استفاده می گردد. برای استفاده از این نوع خاص از ماستیک حتما باید زیرسازی مخصوص آن صورت گیرد تا بازدهی بهتری به دست آید. گفتنی است که نوع اپوکسی این محصول نسبت به نوع پلی یورتان آن چسبندگی بیشتری به سطوح دارد.

این نوع ماستیک در دمای پایین انعطاف خود را حفظ می نماید و در برابر شرایط آب و هوایی پایدار است. به علاوه ترک نمی خورد و در محیط هایی که هوای گرم دارند، جاری نخواهد شد.

ماستیک قیری سرد اجرا، نوعی ماستیک است که بر پایه قیر و اضافه کردن مواد دیگر ساخته می گردد. به موادی مانند چوب، فلز، بتن و…. به خوبی چسبیده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم می باشد. بعلاوه می توان این محصول را در دمای -5 تا +50 به راحتی اجرا کرد.

منبع مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2092

به "مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: ماستیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید