کرمی: با اعتصاب بازیکنان شرایط قراردادهای لیگ درست نخواهد شد، با قرارداد تکواندو حتی نمی توان یک موبایل خرید!

به گزارش کالارنا، کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو با انتقاد از رقم قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر این رشته گفت که مبالغ قرارداد تکواندوکاران به اندازه خرید یک گوشی موبایل هم نیست.

کرمی: با اعتصاب بازیکنان شرایط قراردادهای لیگ درست نخواهد شد، با قرارداد تکواندو حتی نمی توان یک موبایل خرید!

یوسف کرمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در واکنش به اعتراضات تکواندوکاران به عدم تغییر قراردادهای لیگ برتر تکواندو در 10 سال گذشته گفت: رقم قراردادها بیش از 10 سال است که تغییری نداشته و برای نسل جدید تکواندو رقم 10 سال اخیر را در نظر گرفته اند. از زمانی که در لیگ برتر تکواندو بازی می کردم، قراردادها همین بوده است و شاید طی این سال ها کمتر نیز شده است.

وی توضیح داد: در یک برهه زمانی و بعد از المپیک 2004 آتن، قرارداد من 50 میلیون تومان بود، اما جالب است که در سال های بعد به جای افزایش، به قراردادهای 35 تا 40 میلیون تومانی رسیدم. بارها و بارها از بچه ها خواستم به خاطر ظلمی که در حق ما می شد، قرارداد نبندیم، اما متأسفانه یکسری از عزیزانی که تیم دارند، بچه ها را با صحبت متقاعد می کردند و همین باعث شد که ارقام قراردادها در سالیان اخیر همین گونه بماند و هیچ پیشرفتی نداشته باشد. قول می دهم سال جاری نیز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و بچه ها با همین شرایط بازی خواهند کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: با وجود افزایش تورم، با پول قرارداد یک فصل بازیکنان در لیگ تکواندو حتی نمی توان یک گوشی موبایل خرید! تا زمانی که تعداد تیم های شرکت نماینده در مسابقات همین باشد و بعضی تیم ها نیز مانند هیئت های استانی یک ساله در لیگ سرمایه گذاری نمایند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و با اعتصاب بازیکنان نیز مسئله ای حل نخواهد شد. تا زمانی که نتوانیم رضایت تیم ها را برای سرمایه گذاری در لیگ جلب و خواسته های آنها را برآورده کنیم، همین آش است و همین کاسه.

کرمی درباره راهکار جذابیت بیشتر لیگ و افزایش قراردادهای بازیکنان هم گفت: این بحث به فدراسیون تکواندو و جذب تیم های بیشتر برای سرمایه گذاری در لیگ برمی گردد. از پولادگر انتظار داریم با توجه به اینکه اصالت اصفهانی دارد شرایط را برای حضور تیم های فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و هواپیماسازی هسا در لیگ فراهم کند. اینها تیم هایی بودند که در سالیان گذشته در لیگ حضور داشتند، اما در حال حاضر چرا در لیگ تکواندو تیم ندارند؟

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز را داریم که هر ساله برای جذب بازیکنان خارجی هزینه های میلیاردی انجام می دهد و حتی بعضی از آنها بدون یک بازی برای این تیم به پول خود رسیدند. با دو تا سه میلیارد این پول می توان یک تیم تکواندو تشکیل داد تا 20 تا 30 نفر در آن فعال شوند و بتوانند نان سر سفره خود ببرند. باید دنبال این باشگاه ها برویم و به عنوان یک مدیر سختی هایی را متحمل شویم تا این باشگاه ها به سرمایه گذاری در تکواندو تمایل پیدا نمایند.

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن با تأکید بر عقب افتادن تکواندو از سایر رشته های ورزشی گفت: ورزش های توپی که از لحاظ مالی خدا را شکر خیلی پیشرفت کردند. کشتی نیز از لحاظ قراردادی شرایط بدی ندارد، این در حالی است که یک زمانی مبلغ قرارداد تکواندوکاران و کشتی گیران یک اندازه بود، اما الان خیلی متفاوت شده است.

کرمی در واکنش به صحبت های مسئولان باشگاه مس در خصوص پیشنهاد 100 میلیونی به ملی پوشان تکواندو گفت: باشگاه مس کرمان چنین صحبتی را مطرح می نماید، اما قطعاً بعضی باشگاه ها رضایت نامه بازیکنان خود را صادر نخواهند کرد. اساسنامه لیگ تکواندو نیز ایراد دارد و شما یک بازیکنی را پیدا کنید که بگوید بازیکن آزاد هستم. من هفت سال در دانشگاه آزاد بازی کردم و هر سال به من می گفتند همچنان با این تیم قرارداد دارم. نمی دانم چه قراردادی بود که یک بار امضا کردم و هفت سال با این تیم قرارداد داشتم و هیچ وقت تمام نمی شد! خیلی از بازیکنان نیز از باشگاه ها طلب دارند، اما نمی توانند پول خود را بگیرند. این ضعف برگزاری لیگ است.

وی درباره اینکه نتیجه اعتصاب بازیکنان در نهایت به نفع آنها خواهد بود یا خیر، گفت: نمی توانم بگویم به نفع یا به ضرر خواهد بود. شاید اگر بازیکنان اعتصاب نمایند، خیلی از باشگاه ها نیز از تیمداری انصراف بدهند و در این وضع بد مالی بخش خصوصی از سرمایه گذاری در تکواندو هم پشیمان گردد. این مسائل باید به شکل اساسی رفع گردد، نه اینکه باشگاه ها نیز قید تیمداری را بزنند و همین 30 تا 40 میلیون هم از دست بازیکنان برود. خیلی از بازیکنان با این تفکر قرارداد خواهند بست، چرا که ما سالیان سال با این مسائل روبه رو بودیم و دست آخر نیز درست نشد که نشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1557

به "کرمی: با اعتصاب بازیکنان شرایط قراردادهای لیگ درست نخواهد شد، با قرارداد تکواندو حتی نمی توان یک موبایل خرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمی: با اعتصاب بازیکنان شرایط قراردادهای لیگ درست نخواهد شد، با قرارداد تکواندو حتی نمی توان یک موبایل خرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید