استقبال از عروسک های غول پیکر در سیلک

به گزارش کالارنا، از حضور پیتر بروک، آرین منوشکین و هنرمندان شاخص جهان که برای اجرای تئاتر به ایران آمدند، تقریبا نزدیک به نیم قرن می گذرد و حالا پس از سال ها تپه های باستانی سیلک با عروسک های غول پیکر نمایش تنها یک زمین داریم، اجرایی متفاوت را با حضور گسترده مردم تجربه کرد.

استقبال از عروسک های غول پیکر در سیلک

به گزارش خبرنگاران، سال ها قبل نمایشی در تخت جمشید توسط پیتر بروک کارگردان مطرح تئاتر جهان اجرا شد و حالا پس از سال ها یک محوطه تاریخی دیگر این بار در کاشان به مناسبت نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی میزبان یک اجرای تئاتر شد.

شامگاه 20 مردادماه و پس از مراسم افتتاحیه جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خانه طباطبایی ها در کاشان، عروسک های غول پیکری که تصویرشان یادآور شخصیت های کهن ایرانی بود، به کاشان آمده بودند و در جوار تپه های هفت هزارساله سیلک به اجرای نمایشی پرداختند که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد.

با توجه به این که افتتاحیه در خانه طباطبایی های کاشان تدارک دیده شده بود جمعیت زیادی پیش از ساعت 22 به سایت موزه سیلک مراجعه نموده بودند تا تماشاگر یک تئاتر در محوطه ای تاریخی باشند.

این اجرا با همراهی و هماهنگی پایگاه میراث فرهنگی کاشان و یگان حفاظت پایگاه انجام شد و برای میزبانی از تماشاگران حدود یک هزار جایگاه در محوطه سیلک چیده شده بود، اما تعداد حاضران در محوطه چندصد نفر از این تعداد بیشتر بود.

این نمایش عروسکی با همکاری کمپانی گراند پرسنل فرانسه برای اجرا آماده شده بود و به موضوع محیط زیست می پرداخت.

عروسک های غول پیکر این اجرا با تصویر کردن شخصیت های کهن ایرانی، که با کیفیت بالایی ساخته شده بودند، شب خاطره انگیزی را برای مردم کاشان به ارمغان آوردند.

به نوعی این اجرا تجربه ای مهم برای جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به شمار می آید تا در دوره های آینده خود بیشتر به سمت اجرا در مکان های تاریخی دیگر برود.

نمایش تنها یک زمین داریم با عروسک های غول پیکر در ایام جشنواره برای مخاطبان در تهران هم به اجرا گذاشته می گردد و علاقه مندان می توانند برای دیدن این اجرا از 22 تا 25 مردادماه، ساعت 21 به محوطه تئاتر شهر بروند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 584

به "استقبال از عروسک های غول پیکر در سیلک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از عروسک های غول پیکر در سیلک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید