تلاش 3 وزنه بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش کالارنا، رقابت های بین المللی وزنه برداری فجرکاپ از یکشنبه در استان گیلان آغاز می شود.

تلاش 3 وزنه بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش ، پنجمین دوره از رقابت های وزنه برداری فجرکاپ، امسال در استان گیلان و به میزبانی شهر رشت برگزار می شود. رقابت هایی که یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو محسوب می شود و شانس خوبی برای افزایش امتیاز نمایندگان ایران در راه توکیو خواهد بود.

محمد حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای این دوره از بازی ها از 7 ملی پوش دعوت کرده و با توجه به اینکه ایران میزبان رقابت های فجرکاپ است، نسبت به دیگر کشور ها می تواند با 2 شرکت کننده بیشتر نسبت به سایر کشورها شرکت کند. این بازی ها تنها در 7 وزن المپیکی انجام می شود و هر کشور نیز می تواند از 5 وزنه بردار در فجرکاپ استفاده کند.

در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در دسته 61 کیلوگرم، حافظ قشقایی، در دسته 81 کیلوگرم حسین سلطانی، در دسته 96 کیلوگرم، رضا دهدار و کیانوش رستمی، در دسته 109 کیلوگرم، علی هاشمی و امیر حقوقی و در نهایت در فوق سنگین علی داودی حضور خواهند داشت.

با نگاهی به ترکیب 7 نفره تیم ملی وزنه برداری کشورمان در این دوره از بازی ها، تا حدود زیادی می توان نفرات مدنظر کادر فنی تیم ملی برای المپیک 2020 را پیش بینی کرد. حضور داشتن قشقایی، سلطانی، دهدار و حقوقی برای کسب سهمیه المپیک نیست و این 4 وزنه بردار به دلیل اینکه شانسی برای کسب سهمیه توکیو ندارند، در این بازی های بین المللی، کسب تجربه خواهند کرد. اما اوضوع برای رستمی، هاشمی و داودی متفاوت است.

کادر فنی تیم ملی با توجه به داشتن 2 سهمیه وزنه برداری در توکیو، از بین رستمی، هاشمی و داودی، 2 وزنه بردار را برای توکیو 2020 انتخاب خواهد کرد و رقابت های فجرکاپ در کنار بازی های آسیایی ازبکستان و غرب آسیا در امارات، آخرین مراحل گزینشی و ارزیابی برای وزنه برداران ایرانی خواهد بود. البته اگر سهراب مرادی را نیز همچنان یکی از شانس های رفتن به المپیک لحاظ کنیم، او رقیبی برای رستمی در وزن 96 کیلوگرم خواهد بود که البته رنکینگ دنیای مرادی در این دسته، شانس رسیدن او را به توکیو کمرنگ کرده است.

برگزاری همزمان رقابت های فجرکاپ با جام دنیای وزنه برداری در رم و البته تعیین شدن سهیمه المپیک بسیاری از کشور های مطرح دنیا همچون چین در توکیو 2020، باعث شد تا استقبال خوبی از این دوره از رقابت ها نشود و کشوری مثل چین بدون وزنه بردار و تنها با 2 مدرس پا به رشت بگذارد. در بین تیم های شرکت کننده در این دوره از بازی ها اسامی کشور هایی همچون نروژ، قرقیزستان، اردن، ارمنستان، اندونزی، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، ترکمنستان، عراق، مغولستان، کامرون، قطر، یمن و ترکیه دیده می شود.

اصغر ابراهیمی، رئیس هیئت وزنه برداری استان گیلان، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درخصوص این دوره از بازی های فجرکاپ گفت: به نظر من استقبال خوبی از این بازی ها شده است. باتوجه به اینکه آخرین مراحل انتخابی المپیک را طی می کنیم، بسیاری از کشور ها سهمیه های لازم را دریافت کردند و دیگر کشور هایی که همچنان نیاز به سهمیه المپیک دارند در رشت و رُم به رقابت می پردازند.

ابراهیمی درباره نحوه میزبانی استان گیلان در این بازی ها ادامه داد: سالن 6 هزار نفری شهدای رشت را برای این مسابقات کاملا تجهیز کردیم و نیاز های یک سالن استاندارد برای برگزاری بازی های بین المللی را فراهم کردیم. موضوع زیرساخت ها، فیبر نوری و دیگر مباحث را تدارک دیدیم. رئیس فدراسیون وزنه برداری و دیگر کارشناسان هم وقتی از سالن شهدای رشت بازدید کردند، از شرایط راضی بودند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان گیلان درمورد کشور های شرکت کننده در فجرکاپ خاطرنشان کرد: برای اسکان تیم های شرکت کننده در این بازی ها، یک هتل 5 ستاره را هماهنگ کردیم و اندونزی به عنوان اولین تیم به رشت آمد و آخرین تیم هم که به لیست تیم های شرکت کننده اضافه شد، کشور ترکیه بود.

او گفت: از آغاز کاری که در این چند روز داشتیم، راضی هستم و امیدوارم سرانجام و نتیجه خوبی هم داشته باشیم و صبح روز یک شنبه بازی ها آغاز می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1081

به "تلاش 3 وزنه بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش 3 وزنه بردار ایرانی برای کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید