خبرنگاران روابط بین تهران و دوحه به بالاترین سطح ارتقا می یابد

به گزارش کالارنا، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی المپیک قطر در ملاقات با همتای ایرانی خود در عمان از امضا نهایی تفاهم‌نامه همکاری‌های ورزشی بین تهران-دوحه و ارتقا روابط بین تهران و دوحه به بالاترین سطح خود اطلاع داد.

خبرنگاران روابط بین تهران و دوحه به بالاترین سطح ارتقا می یابد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، شیخ جوعان بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی در حاشیه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در مسقط عمان در ملاقات رسمی با سیدرضا صالحی امیری با قدردانی از میزبانی کشورمان از هیات 12 نفره قطری به تهران گفت: تمایل دارم به ایران سفر کنم که در نخستین فرصت راهی تهران می شوم و شاید در همین سفر تفاهم‌نامه را امضاء نهایی کنیم.

هفته گذشته هیات 12 نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران ملاقات و گفت و گو کردند که یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 است.

رییس کمیته ملی المپیک قطر که که جزو خانواده سلطنتی این کشور محسوب می گردد به همتای ایرانی خود می گوید: از هیچ کوشش و کوششی برای ارتقا سطح روابط ورزشی بین کمیته ملی المپیک 2 کشور دریغ نخواهیم کرد.

بن خلیفه آل ثانی ادامه داد: رابطه ایران و قطر همواره خوب بوده و هست و من هم تمام کوششم را برای حفظ این رابطه خوب و بهتر شدن آن خواهم کرد؛ چراکه ایران در مقاطع بسیار حساس به یاری قطر آمده و ما هیچ‌گاه این خدمات را فراموش نمی کنیم و به واسطه همین خدمات دوستی و همسایگی خوب و دیرینه سعی می کنیم روابط را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

رییس کمیته ملی المپیک ایران هم خطاب به همتای قطری خود به همکاری، دوستی و ارتباطات بسیار خوب دو کشور طی چندسال گذشته گریزی زد و گفت: روابط سیاسی و مالی ایران و قطر در طول زمان همواره خوب بوده و بهتر هم خواهد شد؛ همچنین در بحث ورزشی هم با توجه به ظرفیت های بسیار بالای قطر بخصوص در زیرساخت ها امیدواریم که روز به روز بتوانیم این روابط را توسعه و گسترش دهیم.

صالحی امیری با اشاره به تفاهم‌نامه پیشنهادی ورزش ایران و قطر اظهارکرد: مفاد آن پیش از این در تهران مطرح و برای آنالیز بیشتر به قطرارسال شد و امیدوارم هر چه زودتر تفاهم‌نامه آماده و به امضا برسد تا بتوانیم همکاری را شروع کنیم.

وی اضافه نمود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استفاده از زیر ساخت های قطر و ایران، تبادل مربی، برپایی اردوهای مشترک و برگزاری دوره های آموزشی مشترک می توان زمینه گسترش سطح ورزش 2 کشور را فراهم کرد. طی این تعهد در رشته‌هایی که قطری‌ها قوی‌تر هستند به ما یاری نمایند و در رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو، وزنه برداری و کاراته و والیبال ما به آنها یاری کنیم.

رییس ان.او.سی ایران درباره حذف کاراته از المپیک 2024 از قطر خواست به کمپینی که با همراهی ایران و کنفدراسیون کاراته آسیا تشکیل شده است یاری کند تا بتوانیم با وجود سختی‌های بسیار این رشته را دوباره به المپیک باز گردانیم. گرچه کار سختی است و پیگیری بسیار می خواهد اما برای المپیک های بعدی باید کوششمان را انجام دهیم.

سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک 2020 توکیو، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی ساحلی سانیای چین و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک گزارش هایی را درباره کاروان‌های اعزامی برای بازی‌های پیش رو به رییس کمیته ملی المپیک قطر ارایه کردند و رییس کمیته ملی المپیک قطر هم شرایط کاروان این کشور را تشریح کرد.

رییس کمیته ملی المپیک تا به امروز با مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری، وزیر ورزش و همتای عراقی خود و رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات و همتای قطری ملاقات و گفت و کرد.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به منظور شرکت در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا 23 آذر ماه راهی مسقط پایتخت عمان شد.

سیدنصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک توکیو و ساحلی ساینا، سیدرضا صالحی امیری را در این سفر همراهی می‌نمایند.

مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از روز گذشته شروع شد و تا چهارشنبه در مسقط عمان ادامه دارد.

یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 است که هفته گذشته هیات 12 نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران ملاقات و گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1590

به "خبرنگاران روابط بین تهران و دوحه به بالاترین سطح ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روابط بین تهران و دوحه به بالاترین سطح ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید