جایزه گرمی شروین حاجی پور چقدر ارزش دارد؟

به گزارش کالارنا، جایزه موسیقی گرمی که سالانه به وسیله آموزشگاه ملی علوم و هنر های ضبط آمریکا اعطا می گردد، به صورت مستقیم هیچ منفعت مالی برای برندگان به همراه نخواهد داشت.

جایزه گرمی شروین حاجی پور چقدر ارزش دارد؟

به گزارش ایسنا، گرمی که به عنوان بزرگترین جوایز سالانه موسیقی در دنیا شناخته می گردد، گرچه در مرحله نخست هیچ جایزه نقدی برای برندگان به همراه نخواهد داشت، اما بنا بر اعلام نشریه فوربس مقدار فروش کنسرت های برندگان این جایزه حداقل تا 55 درصد افزایش یافته است.

از سویی دیگر، دیوید بنر خواننده و تهیه نماینده آمریکایی که در سال 2009 پیروز به کسب جایزه گرمی شده عنوان می نماید که پس از کسب این جایزه، هزینه ای که تهیه نمایندگان برای فراوری آثارش دریافت می کردند از 50 هزار دلار به 100 هزار دلار افزایش یافته است و در مواردی این هزینه تا 90 درصد افزایش می یابد.

جنبه مثبت کسب جایزه گرمی از نقطه نظر مالی بیشتر برای هنرمندانی چشمگیر است که بیشتر در پشت صحنه فعالیت می نمایند تا جلوی میکروفون. دیوید روسو که یک کارگردان موزیک ویدیو است، می گوید که ترانه سرا ها و تهیه نمایندگانی را می شناسد که پس از برنده شدن در گرمی، عایدیشان 100 تا 150 درصد افزایش یافته است.

بنابر اعلام کمپانی برگزارنماینده کنسرت Pollstar، مزایای مالی جایزه گرمی می تواند برای تور های بزرگ نیز بسیار زیاد باشد؛ به عنوان مثال عایدی برونو مارس پس از کسب جایزه گرمی برای هر شب برگزاری کنسرت از 130 هزار دلار به 202 هزار دلار (+55%) افزایش یافت. عایدی های تور های تیلور سویفت ترانه سرا و خواننده آمریکایی نیز پس از کسب جایزه گرمی از 125 هزار دلار به 600 هزار دلار برای هر شب اجرا در تور (+380%) افزایش یافت.

سال گذشته، جایزه گرمی برترین هنرمند نو به اولیویا رودریگو اعطا شد و بلافاصله پس از دریافت جایزه، جستجو های مربوط به این هنرمندان در گوگل افزایش قابل توجهی پیدا کرد و روند های مشابهی را می توان برای مگان تی استالیون و بیلی الیش مشاهده کرد که به ترتیب در سال های 2021 و 2020 برنده شدند.

گرامافون طلایی جوایز گرمی گرچه ارزش مادی خاصی ندارد و حتی فروش آن نیز غیرقانونی است، اما برچسب برنده جایزه گرمی می تواند با افرایش عایدی چشمگیری برای هنرمندان در بلیت فروشی کنسرت ها همزمان با افزایش مخاطبان همراه باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2472

به "جایزه گرمی شروین حاجی پور چقدر ارزش دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه گرمی شروین حاجی پور چقدر ارزش دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید